Silja FullFres McQueen Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Lurer sånn på hva _dette_ kan være... Neida, jeg vet dere ikke vet det heller, men litt kjekt å høre uansett. Minsten våkna i morges med rødt utslett på magen, rygg, bak, nedover lårene, og på håndleddene. Iløpet av dagen har det spredd seg, nedover armene og føttene. Det er røde flekker, variabel av størrelse. Små hevelser i huden. Et par, kaaaanskje, ser ut som en rød ring. Men det er isåfall kun et fåtall. De klør ikke, gjør ikke vondt. Han har ikke feber, ikke nedsatt allmenntilstand. Har vært snørrete og hatt hoste et par dager, men that`s it. Kanskje jeg skulle fått legen til å se på det i morra, dersom det ikke har forsvunnet til da. Kanskje det er en allergisk reaksjon på noe? Nei, jeg aner ikke jeg.. Urk.
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Hmm..ikke had feber? Ved fjernde barnesykdom ( tre dagers feber) og skarlagensfeber så har de feber før utbruddet..hmmm..så er neppe det, uten at jeg skal si det for sikkert. Elveblest, allergisk reaksjon eller svetteutslett er andre muligheter da. Hvis du titter i munnen så ser tunga helt normal ut?
Silja FullFres McQueen Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2008 Ikke hatt feber ihele tatt. Tunga er helt normal. Han har ikke utslettet i ansiktet, kun på kroppen. Svetteutslett er det ikke. Tviler oxo på at det er elveblest, da det ikke klør.
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 jeg skal snoke litt i boka mi...men tror du burde hørt med en lege i aller tilfelle, men hvis formen er bra og det ikke er andre symptomer så er det nok ingen fare på ferde...men jeg synes det er litt spennende...
Gjest Sauen er på tjukka igjen=) Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 Småen fikk noe lignende når vi var i syden her (kom hjem i forigårs). Var først hos en lege som ikke fant ut noe, han ba oss gå til kollegaen og han fant heller ikke ut av det. Ble derfor henvist til barnelege på sykehuset, han konkluderte med at det var et virus som hadde gitt en allergisk reaksjon, slik jeg forsto det. Grunnen til at han trodde det var allergisk reaksjon, var fordi utslettet "flyttet" seg, altså at flekkene bare var der et døgn før de forsvant og dukket opp andre steder... Hun hadde diare' i tillegg da, men ingen feber og i fin form. Ville uansett sjekket med en lege=)
Silja FullFres McQueen Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. oktober 2008 Vente til mandag da. Trenger vel ikke ringe legevakta for dette?
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #7 Skrevet 3. oktober 2008 finner faktisk ingenting som stemmer, men vet at det hender denne fjerdebarnesykdom kan oppstå med lite feber også, så ikke sikkert du har merka det...så det er en mulighet. Høres ut som det er typisk utslett for det i grunn. Husker guttungen hadde den, han hadde litt feber 2-3dager før og så fikk han utslett på spesielt sidene, beina, magen, ingenting i ansiktet i hvertfall... Går utslettet bort når du trykker på det? regner nesten med at du har sjekka det...første jeg sjekker når mine får en prikk jeg ikke vet hva er.
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #8 Skrevet 3. oktober 2008 Så lenge ungen er i fin form, tisser, bæsjer og spiser som normalt så er det ingen fare i hvertfall :-)
Silja FullFres McQueen Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 3. oktober 2008 Nei, det går ikke bort når jeg trykker på det...
Libido- Skrevet 3. oktober 2008 #10 Skrevet 3. oktober 2008 næh.. så lenge det ikke er feber så =) Ved fjerde barnesykdom begynner utslettene å klø noe sinnsykt etter noen dager. Kan være munn fot handsyken, noah hadde det i fjor uten utslett på hender og i munnen. Kun på føtter og mage. Umulig å si..
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #11 Skrevet 3. oktober 2008 Har det blitt mer blemmet/blærete etterhvert? Isåfall høres det ut som vannkopper. Det er hvertfall spredningsmønsteret til vannkopper.
Libido- Skrevet 3. oktober 2008 #12 Skrevet 3. oktober 2008 4. http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=2827 5. http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=2826
Silja FullFres McQueen Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #13 Skrevet 3. oktober 2008 Ringte legevakta jeg, bare for å høre hva de sa, og han kunne få komme ned på en sjekk nå. Så da drar vi.. =)
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #15 Skrevet 3. oktober 2008 Håper det ikke er noe alvorlig. God bedring til Minsten ;-)
Silja FullFres McQueen Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #16 Skrevet 3. oktober 2008 Hjemme igjen. Hehe, fort gjort =) Legen titta på det, slo fra seg alt av evt sykdommer, allergi, hjernehinnebetennelse, blodplatemangel etc etc, og slo fast at det nok bare var en virusinfeksjon av noe slag. Så alt i orden, det går over av seg selv etterhvert =)
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #17 Skrevet 3. oktober 2008 Så bra! Virus er noe herk, men går oftest fort over da ;-) Minsten min hadde hundre blemmer over hele tungen natt til mandag, men det forsvant fort...
Silja FullFres McQueen Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #18 Skrevet 3. oktober 2008 Rart sånt altså.. Jaja, får håpe det går fort over. =)
Silja FullFres McQueen Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #20 Skrevet 3. oktober 2008 Jepp =) Trodde ikke det heller da, men siden hun sa at vi kunne komme ned for en sjekk, så gjorde vi jo seff det =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå