Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Valgets kval: skoleboller, kanelsnurrer, vafler, himmelsk dessert, blåbærmuffins, aniskringler...eller kanskje jeg skulle prøve noe nytt? Har noen gode forslag kanskje?
blond Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg vil gjerne ha oppskrift på aniskringler (likte ikke navnet, fikk litt feil assosiasjoner...)! Mitt forslag er brownies, oppskriften ligger på kokebok.
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 assosiasjoner javel he he. Noen kaller samme bakverk for lauper, og de kan formes som både kringler og boller. Serveres varme med brunost, hvitost eller godt syltetøy. Oppskrift utlagt på kokebok
blond Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 Smelter du smøret eller smuldrer du det? Har lyst til å prøve meg på oppskriften i kveld. Tenker de er gode med jordbærsyltetøy på.Hvis jeg begynner nå blir de sikkert ferdige til Thomas og Harald.
moota m storebror&lillebror Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 Ikke frist!! Jeg er heldig om jeg klarer å svelge alt vannet jeg får i munnen av å lese om dette =) Jeg tar vel kanskje litt is om jeg orker, er jeg heldig får jeg ned et glass med brus også.
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #7 Skrevet 3. oktober 2008 Lager vanlig hvetedeig. Smelter smøret og varm melk i kasserollen, før alt blandes. Her har duften av nybakt har begynt å sive rundt i huset nå, herlig med fredagskveld
blond Skrevet 3. oktober 2008 #8 Skrevet 3. oktober 2008 Da skal jeg sette igang. Elsker slike påvirkninger her inne! Hva baker du?
~~DoraDora~~ Skrevet 3. oktober 2008 #9 Skrevet 3. oktober 2008 Mannen i huset lager eggerøre som vi skal ha på rundstk med røkt laks
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #10 Skrevet 3. oktober 2008 det ble lauper:-) Doblet oppskriften denne gang for disse er kjekke å fryse. Og de smaker nesten som nybakt når de varmes litt i ovnen.
blond Skrevet 4. oktober 2008 #11 Skrevet 4. oktober 2008 Lauper var godt! De minner meg om noe som heter skogsboller, bare at de har litt grovt rugmel i og flere typer krydder. Kommer til å spare på oppskriften din for den falt i smak hos hele familien. Takk skal du ha!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå