Gå til innhold

Hvorfor kjøper alle hettejakker til babyen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk masse klær til minsten når hun ble født og nesten alle har kjøpt bukse med tilhørende hettejakke. Kjempesøtt, men veldig upraktisk under klærne nå når vinteren kommer.

Vi har byttet mye i større størrelser, sånn at hun får brukt klærne til våren.

Er det meg som lager et stort problem ut av ingenting? Bruker dere hettejakker til babyene om vinteren? Hvordan er det? Jeg ser for meg at det blir ubehagelig og klumpete, babyen må jo ha vinterdress utenpå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi har brukt hoodie hele året vi :) Har riktignok en liten gutt, og jeg synes han er kjempetøff med hettegenser. Men passer jo på at det ikke er klumpete og ubehagelig, komfort er selvsagt viktigst!

Skrevet

Jeg synes hettejakker er upraktisk uansett vinter,høst etc. Det er klumpete under jakker,men er også klumpete når de ligger eller sitter i kjørestolen. Er jo ikke noe problem når man egentlig bare kan ta hetta på hodet deres isteden,men likevel så velger jeg noe annet:)

Det er så utrolig mange dresser (bukse/jakke) med hette på nå synes jeg. Var ute og tittet her om dagen,fant nesten ikke noe annet enn hettejakker. Men men,sånn er det:)

Skrevet

Jeg har også brukt det masse, mest fordi det er lite uten hetter. Skjønner tanken om at det blir klumpete, men det har fungert for vår del. Kjøper så klart jakker uten hette, men leter ikke land og strand rundt for å finne liksom =) Tror nok at mange som kjøper gaver og som ikke har småbarn ikke tenker på at hetter kan være i veien.

Skrevet

Bruker helst ikke hettejakke ell genser, men nå bruker vi mest kun body. Har hatt 2 stk hettejakker, men de har jeg brukt som ytterjakker vår-høst, og da brukt hetta i stedet for lue i bilstol og vogn

Skrevet

Vi bruker hettejakke som jakke utenpå bodyen når vi skal ut. Hetta er da på hodet. Snuppa liker å snu ansiktet inn i hetta når hun skal sove i bilen eller i vogna:-) Så her er hetta til stor glede;-)

Men kommer ikke til å bruke de under andre jakker, det blir for klumpete.

Skrevet

Her har vi bare hettejakker. Bruker da hetta istedenfor lue i vogna og bilstolen.

Skrevet

Jeg er ikke spesielt begeistret for hettejakker til baby, og iallefall ikke til nyfødte! For et hærk! Vi brukte bare body og strømpebukse/joggebukse til mini når han var nyfødt. Det gjør vi forsåvidt ennå, og han er 6,5 mnd. Syns bare det blir knot med hette, men er nesten umulig å finne jakker som ikke har det =(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...