Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen :)

Denne gangen lurer jeg på om det er skadelig å sitte i boblekar eller stamp nå? Vet at jeg skal holde meg unna visse urtebad og greier, men nå er jeg og samboeren invitert til et vennepar for en kveld med god mat og kanskje en tur i stampen eller boblekaret deres. Og jegnmå si at det frister noe sinnsykt å sitte i begge deler hehe. Det hjelper vet jeg på sliten rygg, og er det noe jeg har nå så er det det. For etter 6,5 timer på beina på jobb kjenner jeg det godt i beina og ryggen....

Håper noen kan svare på dette :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det skal være skadelig, noen av delene. Men det jeg vet er at man skal være obs på offentlige boblebad grunnet bakterier ol.

Private bad er jo mer hygenisk enn det vil være på offentlig.

Skrevet

Privat kar er visst mye bedre enn offentlige ja =) Skulle gjerne hatt en tur i et slikt selv jeg. Kjennes ikke ut som jeg er ledda riktig for tiden >

Skrevet

Hei!

Hvis du ikke vet at de har renset dysene i boblekaret så ville jeg nøyd meg med stampen. Boblekar er ikke altid så mye bedre i private hjem enn i offentlige bad da det ofte slurves med hygienen. Bading i seg selv sakl ikke være et problem da babyen i magen er beskyttet i livmoren. Men for eksempel legionella er en risiko ved boblebad som ikke er renset. Det kan gjøre deg syk og være uheldig for barnet. Sannsynligeheten er selvfølgelig liten, men det kan være veerdt å ta med i betraktningen når du bestemmer deg.

Skrevet

Du kan jo bare spørre om de kanskje kan skru av boblene når du er utti? For det er visst de som ikke er helt bra.. Pass på at du ikke blir for varm da.. Hørtes skikkelig deilig ut da =)

Skrevet

Så lenge dysene i boblekaret ikke er lukket så hjelper det ikke å skru av boblene. Det er fortsatt fri inngang til de kanalene hvor det kan danne seg bakterier og vi ikke kommer til med vaskekluten. Men du kan jo spørre dem. Det kan jo hende de er nøye med å rense dysene. Etter gjentatte legionella tilfeller i Norge har det vært mer fokus på hvordan man skal rense bla. boblekar. Kanskje de kan rense det før du kommer.

Til deg med liten grutt i magen. har du hørt om det er trykket fra boblen/vannstrømmen også som kan være en risiko? Har ikke hørt om dette... Kanskje det holder å bare ikke sette seg rett forran en dyse. Hvis vannet er rent kan jeg ikke skjønne at brusingen i vannet er et problem. Noen som vet?

Skrevet

Trodde ikke lufta/ bobler var noe problem... men bare tempraturen..?? Skal man ikke hode seg unna om det er 40* eller over, og det er det jo ofte i slike...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...