Tøysetipp Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Datteren min klaget i natt over smerter i låret. Hun hadde 39 + i feber og sov urolig. Til morgen i dag hadde hun også vondt i låret. Ingen synlige merker- eller ekstra strabaser på henne. Da jeg skulle tre på henne strømpebuksen kvapp hun til og hvinte fordi jeg trakk opp benet. Hun har haltet litt i dag, men vært ok i formen + litt feber. Jeg ringte legekontoret, hvorpå de mente jeg skulle se det an og evt. ringe legevakten. Jeg føler det er litt sånn i grenseland.. Skal/skal ikke.. Mest bekymret for smretene i bena (som har kommet og gått litt). Tenker jo at det kan være voksesmerter. Likevel tenker jeg jo det verste også (langt bak i der) og vil ikke ta noen sjanser. Noen som har erfaring med voksesmerter og hvordan barn(a)et reagerte. Ble det evt. verre ved feberutbrudd?
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg har bare erfaring som barn med voksesmerter. Jeg husker mye vondt og verk spesielt rundt kneledd om kveld/natt. Om dagen kan jeg ikke huske å ha vært plaget.
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 Sønnen min slet med det, men kan ikke huske at det var verre i forbindelse med feber. Men det hender man verker i muskler og ledd når man har feber og kansje litt influensa lignende symptomer, det er ganske vanlig. Typisk for voksesmerter er i hvertfall at de ligger urolig og får smertene når de legger seg, eller utpå natta, merker ikke noe på dagtid til dem når de er aktive. ULlsokke rpå beina og varmeflaske er å anbefale i hvertfall, og paracetamol når det er ekstra ille.
Tusse Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 Datteren min som nå er 10 år har vært plaget med voksesmerter i beina i mange år. Det kan gå måneder imellom og så har hun vondt i noen dager. Hun har kun vondt på kveldstid etter at hun har lagt seg. Da må hun få en paracet for å klare å sovne. Det gjør ikke vondt når vi tar på beina, og hun har aldri hatt feber i tilknytning til voksesmertene. Hun har ikke vondt når hun står opp om morgenen. Synes det hørtes litt skummelt ut det du beskriver, og ville nok tatt kontakt med legen hvis hun fortsatt har vondt...
Tøysetipp Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. oktober 2008 Hmm.. ja det kan faktisk være at det litt influensasymptomer. Jeg synes det var så merkelig at kun var lokalisert på lårene- ingen andre ledd eller andre smerter. Ullsokker stikker.. ingen sjans i havet å få de på henne, men varmeflaske kan jeg prøve.. Takk for svar og råd ! :-)
Tøysetipp Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. oktober 2008 Smertene kommer og går.. Bedre nå, men hun hadde vondt til langt utpå formiddagen. Vondt når jeg klemte også. Og når hun trakk opp lårene. Å-ååh! Det er ingenting gøy når hun er syk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå