blond Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Hva er fordelen og ulempen med fliser på gulvet? Vi har parkett, men den ser helt oppspist ut.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Vi har akkurat lagt parkett.. (nesten akkurat) Kan ikke noe om dette, men det med at parketten ser veldig brukt ut tror jeg så gjerne. Vår er ikke så veldig mange mnd og ser herjet ut allerede, særlig der som vi har kjøkkenbordet.. Fordelen med fliser må være at de tåler mye vann søl, og ikke blir slitt.. Negativt må være at de er veldig kalde å gå på, hvis det da ikke er varme i gulvet. Og at ting knuser lett på det.. Det var det jeg kom på i farten..
moota m storebror&lillebror Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg synes fliser er noe dritt å vaske! Og kaldt uten varme som nevnt. Jeg for min del sverger til laminat. Det er jo også kaldt, men ikke så kaldt som jeg føler det er fliser. Og det blir fort varmt når vi fyrer i ovnen eller med pumpa. Og kjempelett og holde rent. Og det blir ikke så fort merker i gulvet.
Gorosa Skrevet 4. oktober 2008 #4 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg har tregulv, og det blir fort stygt ja!. Dersom jeg skal bygge hus en dag, vil jeg ha varme i gulvet og fliser. Ja det er tyngre å vaske på, men gleden over resultatet blir desto større. I tillegg til mange hakk i tregulvet, blir det jo grått i hakkene av vann. Vi leide et hus en gang med fliser på kjøkkenet, vi knuste faktisk ikke noe. Når det er snakk om kjøkken, så jeg i en reklame for sentralstøvsuger, at man kan ha en åpning under kjøkkenbenken som er koplet til sentralstøvsugeren. Når man åpner luka, setter støvsugeren i gang. Det er bare å koste smulene mot luka, og så forsvinner de Jeg syntes det så kjempelurt ut!
bente69;) Skrevet 4. oktober 2008 #5 Skrevet 4. oktober 2008 Har en venninne som bygde hus for ca 10 år siden, den gangen la de varmekabler og fliser på kjøkkenet. Nå i høst byttett de ut de gamle flisene i nye fliser. Hun vil ikke ha noe annet på kjøkkenet en fliser. Ulempen jeg ser med fliser er at jeg blir grilla på beina, liker ikke å sitte med beina på gulv med fliser i.... Fordelen må være at slitasje ikke syns, holder seg fint nesten forever... Selv har vi parkett, jeg kunne godt tenkt meg fliser, men det passer liksom ikke her, syns jeg;)
roxanne Skrevet 4. oktober 2008 #6 Skrevet 4. oktober 2008 Flisegulv på kjøkkenet. Det er i hvertfall ikke bra hvis barna slår hodet, tipper med stoler.
NoDoubt Skrevet 4. oktober 2008 #7 Skrevet 4. oktober 2008 Vi har skifer på hele kjøkkengulvet. Det eneste negative er vel egentlig at alt knuselig som detter i gulvet knuser. Har faktisk et par glass som har overlevd utrolig nok! Men her bruker barna plast service så det er ikke så stort problem. Jeg elsker gulvet mitt:-) Det er kjempe fint. Vi har varmekabler i gulvet så det er veldig behagelig. På sommeren skrur vi de av og da blir gulvet svalt og godt. Det er deilig når man står over grytene og det er 25 grader ute. Vi har alltid hatt små barn her i huset og til dags dato (bank i bordet) har ingen av dem slått seg på gulvet (som vi har i nesten hele 1.etasjen). Men så får de ikke lov å sitte å vippe på stolene heller. Det er lett å holde reint og dritten lyser ikke opp fra gulvet.
NoDoubt Skrevet 4. oktober 2008 #8 Skrevet 4. oktober 2008 Forresten: Viss jeg har stått påå kjøkkenet en hel dag over komfyren så kan jeg bli vond under føttene. Det er jo hardt. Men skalø jeg stå i timesvis på kjøkkenet så vet jeg det på forhånd og tar på meg crocsa mine:-)
Raych Skrevet 5. oktober 2008 #9 Skrevet 5. oktober 2008 Fire av våre vennepar skal faktisk fjerne sine fliser på kjøkkengulvet nå og heller ha tregulv. Alle var veldig fornøyde med flisgulvet i utgangspunktet, men alle har fått problemer med rygg, hofter og knær etter at de fikk fliser på kjøkkenet, så nå blir det tregulv på alle. Selv har vi parkett på kjøkkengulvet. Den har vi hatt i 4 1/2 år, og det er bare ubetydelig slitasje på den. Vises ikke hvis du ikke ligger på gulvet og gransker den etter merker, da kan du se et par:) Vi skal i alle fall aldri ha flisgulv på grunn av at det er utrolig hardt å stå og gå på. Ettersom vi tilbringer masse tid på kjøkkenet vill ikke dette vært noen løsning for oss:)
piano♫ Skrevet 5. oktober 2008 #10 Skrevet 5. oktober 2008 Vi har gulvbelegg, og er kjempefornøyde med det. Fliser er etter min mening pent, men upraktisk. Hardt å stå på, ting knuses lett, og gir "rar" lyd i rommet...
piano♫ Skrevet 5. oktober 2008 #12 Skrevet 5. oktober 2008 http://bygguiden.no/kjokken/gulvlosninger_kjokken/ Denne kan du jo titte på :-)
ana baroma Skrevet 6. oktober 2008 #14 Skrevet 6. oktober 2008 Vi har en hel leilighet i utlandet med fliser - og jeg vet ikke, jeg... Minsta har enda ikke falt og slått seg, men det er glatt som såpe dersom det kommer vann på det:/ Det er vanskelig å holde rent, må støvsuges hver eneste dag, og evt moppes. Men det er jo fint når det er reint, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå