Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Syns den høres litt skummel ut.. =S Men han skal ta den 3 ganger til dagen.. Men jeg har skjønt at noen kan bli litt hyper av den.. Hvor lenge før sengetid burde jeg gi den?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Sønnen min ble veldig rolig av den. Ga den til kveldsmaten jeg da. Han la seg ca en haltime-time etterpå! Den var veldig efektiv til sønnen min!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 jeg brukte denne hostemed til gutten min, første gang han fikk den så var han litt under ett år. og det skal sies at jeg fikk sjokk. han raste rundt i hele huset og var helt hyper. hadde ikke noe å si når på dagen han fikk den, til kvelden gråt han masse for han klarte ikke å roe seg ned. gikk 3 dager så kuttet jeg den ut og heller lot han drikke mye mer. han fikk denne efedrin i forbindelse med falsk krupp, og luftveisinfeksjon. men neste gang han fikk den senere når han var nærmere to så var det ingen reaksjon. den fungerte veldig effektivt, men da gav vi siste dose etter han hadde sovnet. dette for han var litt imot å ta det i helt våken tilstand. datteren min har også fått noen ganger for krupp og luftveisinfeksjon og hun har hatt bare god respons på det. så det kommer litt ann på ungene tror jeg..
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 Tusen takk for svar! Nå har han fått den to ganger i dag. Ga han siste dose for dagen rundt 18:30.. Da han pleier å legge seg i 19 tiden.. Han satt på fanget mitt å var skikkelig mark.. Stakar.. Han var overtrøtt i tillegg, men klarte ikke roe seg. Jeg klarte å holde han på fanget, men bena gikk i ett.. Han likte ikke det noe særlig nei.. Men han sovnet tilslutt 19:45.. Når jeg tenker meg om så har han fått denne en gang før.. Da var han rett rundt året (han er 1,5 år nå).. Da måtte jeg kutte den ut ganske fort.. Men hvis jeg gir den litt før leggetid, å lar han få roe seg på fanget mitt før han skal sove, så kanskje vi kan prøve litt lengere denne gangen. For den er jo effektiv mot hosten.. Men å gi den etter at barnet har sovnet.. Hvordan gjorde dere det da? Min sønn liker heller ikke smaken, å det er en kamp å få i han..
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 Tror det er forskjellig. Ettåringen reagerte ikke på den i det hele tatt. Hostesafta virket for øvrig ikke i det hele tatt. Han skulle ta fem ganger i døgnet.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 Ingen negativ erfaring. Fått rett før leggetid..
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #7 Skrevet 3. oktober 2008 Okey.. Da ble min erfaring at efedrin.. Det skal aldri min gutt har mer, hvertfall ikke etter kl. 16... Han bare gråter, å klarer ikke ligge, klarer ikke roe seg, men er overtrøtt.. Sovnet ikke i min seng engang, med meg ved siden av (noe han pleier). Så da ble det stua, å han sovnet sittende i sofan tilslutt.. Så nå ligger han i vogna si og sover i stua.. Håper han får sove hele natten nå da.. Dakar.. Disse våkenettene tar jo virkelig på han også.. Å han har visst en virusinfeksjon, men de visste ikke hva enda.. Hehe ja dette ble litt utenfor saken.. Litt deilig å få det ned.. Har ingen å prate med akkurat nå (er alenemor), å jeg syns jo det er tungt og frustrerende når det er noe som plager han så.. Det tar på oss begge.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå