Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Får ikke i datteren min mat. Hun er syk. Har prøvd mye forskjellig. Noen som har tips til type mat som kanskje vil være enklere for henne å få i seg?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Det finnes "materstattning" på apoteket for slike tilfeller. Den er drikkbar, laget som sjokolademelk mener jeg og inneholder alle næringsstoffer og vitminer som trengs. Kanskje du kunne fått henne til å drikke det?
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 Sitter her med syk 1-åring selv, vaniljeis vil han ha, godt med feber, lindrer halsvondt og det er ltti næring i det.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 Det kommer jo an på hva som feiler henne. Men si at det er forkjølelse, med sår hals, da er buljong godt, feks kyllingsuppe med makaroni eller nudler. Lag den selv og kok godt med grønnsaker med, hvitløk og fersk ingefær. Ta vekk grønnsakene og server ren eller med makaroni i. Frukt, f.eks melon Pannekaker
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 Noen barn spiser ikke når de er syke, men pass på å gi nok drikke! Har samme problem med min sønn når han er syk. Noen ganger funker det med grøt, nypesuppe, eller bare litt salte kjeks. Ønsker dere god bedring!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #7 Skrevet 3. oktober 2008 hei! min sønn har nettopp vært syke (kraftig øre og halsbetennelse), fikk ikke i han noe som helst unntatt litt cola å myke sjokolade. nå vet jeg at dette er ikke så særlig sundt, men d va legen så sa at jeg skulle gi han d. så prøv å la datteren din til å smake på litt av d gode, å pass på at hun får rikelig med drikke..
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 3. oktober 2008 #8 Skrevet 3. oktober 2008 Når bop hadde streptokokker og ikke ville spise fikk vi anbefalt is av legen. Hun var syk en stund, så jeg ville ikke bar epøse på med is, så da frøs vi ned litago bananyoghurt. Det skled ned. Ellers er suppe veldig greit, bare pass på temperaturen ekstra hvis hun har halsevondt. Er hun kvalm ville jeg prøvd med tørre kjeks, eller frukt. Druer sklir ned stort sett uansett her, banan også som regel. Håper det går bedre med skrållan. Ikke gøy å være syk:( God bedring!!!
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #9 Skrevet 3. oktober 2008 Nå har vi prøvd alt. Ingenting gikk ned, ikke sjokoladepussing engang. Men så skulle jeg spise en brødskive, og det ville hun plutselig ha. Så fikk i henne en halv skive, ikke allverdens med andre ord, men bedre en ingenting. vanskelig å få i henne drikke også, tilogmed prøvd brus. Men fikk i henne litt smoothie tilslutt. Det er feber/hoste/tett syk hun er. Har jo hørt at de ofte blir syke når de begynner i barnehage, men trodde da det skulle gå lenger en to dager...
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 3. oktober 2008 #10 Skrevet 3. oktober 2008 Stakkar liten. Jeg tror ikke bop er helt i form hun heller. Hadde 38 blank før hun la seg, snørrer og har øyekatarr. Kjedelige saker. Barnehagestart er smittsomme saker. Jeg synes det er så trist at lillen min må være så smittsom hele tiden jeg. Endelig kvitt brennkoppene, så får hun øyekatarr. Kjipt å hele tiden måtte passe på at hun ikke tar på andre barn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå