ChellBell - har født! Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg har kjøpt det fra Lilleprinsen.no og det skal visst være akkurat samme som Bånsull selger (som jeg vet mange her inne har). Er det meningen at jeg skal vaske den før jeg tar den i bruk? Jeg har hørt at disse lammeskinnene som har litt kvalitet, er "selvrensende" og at det er litt av poenget med å bruke ull - for det er sånn ull funker. Takker for svar
MammaKos Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Man skal ikke vaske dem.. Jeg har kjøpt kortklipt skinn fra Nørstebarna, og disse skinnene av god kvalitet inneholder lanolin som er skinnets naturlige fettstoffer som gjør at skinnet er selvrensende.. Hvis man vasker det for ofte kan man vaske ut lanolinen. Men om babyen gulper etc på det kan man vaske det av med en klut så man slipper å vaske hele skinnet.. Ved større uhell må man selvfølgelig vaske hele
ChellBell - har født! Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2008 Genialt! Takk for svar! Var akkurat og hentet den på posten nå og da kom den med en liten bruksanvisning som sier akkurat det du skriver. Så nå lufter jeg skinnet! Gleder meg til å ta den i bruk!
MammaKos Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg har "sovet det inn" i et par uker, men nå ligger det i sykehus-bagen sånn at hun kan bruke det fra dag 1 og samtidig lukte lukten av meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå