ChellBell - har født! Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Har kjøpt Hipp morsmelkserstatning og leser på pakken at vannet skal kokes opp til 100 c og så kjøles ned igjen.. Babyer har ikke akkurat tolmodighet til å vente sååå lenge og så husker jeg ikke hvordan jeg gjorde det med forrige mann... Kan jeg koke opp masse vann, helle de på flasker og ha de i kjøpeskapet for så å putte de i flaskevarmeren til riktig temperatur (etter de har blitt avkjølt)? Hvor lenge må man koke vannet til melken?
WPW Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg er førstegangs, men passet nevøen min da han var på "kokevann"-stadiet:) Spesielt hvis de skal ha melk på natta har man jo ikke tid til å vente på at vannet kjøler seg ned. Det jeg gjorde da (etter instruksjon av min svigerinne) var at jeg kokte opp vann før jeg la meg, og lot det stå på vannkokern. Når nevøen min våknet for melk var vannet passe varmt eller litt for kaldt. Hvis det var litt for kaldt satt jeg bare igang vannkokern igjen til vannet var passe varmt. Da var jo vannet allerede kokt tidligere, så da var det visst greit.. Men som sagt, ikke sikker på om det er rett løsning.
ChellBell - har født! Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2008 Takk for svar! Det høres jo ut som om det kan være "lov" å gjøre det på den måten.. Utrolig hvor fort man glemmer sånne ting! :/
Snupp@ med 3 barn Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg har no alltid laget opp flere flasker av gangen. Setter de i kjøleskapet og varmer de opp igjen:)
fluna81 Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 kok opp vann som avkjøles å settes i kjøleskapet. så koker du vann som du blander med det kalde til passe temperatur. bruk vannkoker, raskt å enkelt.
Madamina Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 Tror jeg vil følge luna sitt råd. Gjorde det samme med mme jeg ga innimellom. Ha en flaske kaldt sterilisert (kokt) vann i kjøleskapet som du blander med nykokt. Er så dumt om vannet som har stått i vannkokeren har begynt å bli skummelt. De tåler ikke mye disse små magene. Jeg har forresten vært litt nysgjerrig på hvorfor du ikke skal amme. Skal ikke komme med noen tilbakemelding som helst dersom svar. Bare uvant at man har bestemt seg på forhånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå