Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Det er noen som har skrevet om dårlige legeerfaringer i det siste. Jeg fikk lyst til å fortelle om min fastlege. Hun er verdens beste lege. Og på sykehuset de gangene jeg var innlagt, pluss jordmoren skryter av henne, for hun hadde permisjon og jobbet på sykehuset et år. Når jeg kommer til henne, er alltid det første hun spør etter: Hvordan går det med deg. Og hun sier det av interesse og ikke av plikt, som noen gjør (hører det på tonefallet). Når jeg går derfra, så sier hun alltid: Ta vare på deg selv, nå da. Like ens er hun i telefonen når jeg får fornyet sykemelding. Aldri har hun direkte kommentert at jeg er overvektig. Eneste i den retning var da jeg gikk ned mye i vekt, at jeg har en del å gå på, så jeg skulle ikke bekymre meg. Ungen tar den næringen den trenger fra meg like vel. Alltid er hun blid og hyggelig. Jeg er så glad for at hun er min fastlege!
Lillemus&mamma'n Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg har også en sånn lege, hun er helt nydelig! En mer grundig og nøye lege skal man lete lenge etter! Alltid hyggelig, gir gode råd uten å formane, sitter aldri og skriver mens jeg snakker med henne. Da vi bestemte oss for å prøve sa hun at "husk at dette SKAL ta litt tid, vær tålmodig, og pass på at du har det bra!" Har en venninne som også går hos henne og har samme opplevelsen. Det hender stadig at vi snakker om hvor trygge vi føler oss hos legen "vår". Jeg vet at det finnes en "årets jordmor"pris, men det burde jammen finnes en "årets fastlege"pris også, da skulle min lege fått den umiddelbart!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 Da skryter jeg gladelig av min også, enda han er mann, hehe ) Kommenterte i en eller annen sammenheng da jeg gikk med nr en at svangerskap var noe av det kjekkeste han visste med jobben sin, og det var så koselig å høre, for da føler man seg ekstra velkommen ) Spesielt siden jeg kun har tatt kontroller hos ham også pga mye sykemeldinger. Han har så og si aldri forsinkelser i timeplanen sin, uten at det betyr at han er kort mot pasientene sine. Aldri et skjevt ord om noe, bare omsorg i stemme og ord. Er vel ikke helt uten grunn at han har stappfulle pasientlister, ellers skulle jeg fått gubben også inn til ham.
HH72 Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg stemmer i og skryter av min fastlege! Hun er rask og effektiv, men likevel hører hun på hva jeg har å si og jeg føler meg forstått. Derimot var jeg veldig misfornøyd med jordmor, så det blir med den ene kontrollen der. Heia fastlegen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå