litengutt+2_spirer i magen Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Må høre hva dere andre gjør vedr. dette. Hva når man bare skal innom butikken for å kjøpe feks.melk og brød, og begge barna sitter i bilen og sover. Har ikke turt å gå fra de jeg, men det hadde vært utrolig lettvint å bare løpe inn..... Slippe å dra ut vogn og vekke begge.... Hva gjør dere i sånne situasjoner?
Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg har, bokstavlig talt, løpt inn og ut av butikken et par ganger. Syns egentlig ikke det er store forskjellen på å la dem sitte i en låst bil å sove et par minutter alene enn å la dem ligge i lekegrinden når jeg må hente posten eller gå ut med søppla hjemme (det tar også noen minutter). Ser til at det blir super duper rask handling, kun en eller to varer og at det ikke er for lang kø i kassaen - da snur jeg. Syns det er bedre å la dem sove rolig i bilen for hvis jeg må legge dem i vognen så våkner de garantert.
Silvia Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg må innrømme at jeg har gjort det et par ganger. Men da har jeg sprunget inn i butikken, sett at det ikke har vært kø, tatt med meg en eller to varer og sprunget ut igjen. Det jeg som regel gjør når jeg skal hande i liten trang butikk alene, er at jeg setter den ene ungen i babysetet på handlevogna og setter bilsette med den andre ungen i oppi handlevogna. Slipper å vekke en av dem i hvert fall da:) Har litt angst for å gå fra dem i bil. Får paranoide tanker om at jeg kan komme for ut for en ulykke etc, og at de blir sittende alene timesvis i bilen osv.. Da tvillingene var bittesmå, var jeg alene med dem i en periode. Da ble det en del bensinstasjonshopping på meg. Kjørte fram til døra på bensinstasjonen, og gikk inn for å handle med dem sittende i bilen. Da kunne jeg se dem hele tida. Og handlinga gikk fort unna. Men det blir jo veldig dyrt i lengden da.
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 da lar jeg de sitte i bilen mens jeg løper inn i butikken.. j
DoubleTrouble Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 Hei! Vi har aldri gått fra våre tvillinger i bilen for å handle. Da drar heller en av oss ut alene og handler. Tørr ikke vi. Har hørt om så mye rart om barn som blir kidnappa og biler som har trillet av gårde, begynt å brenne....men det skjer sjelden da, så det går sikkert fint i noen minutter.
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 Hvis jeg er alene med guttene og må ha noe, har jeg latt de sitte i bilen. Har da bare handlet på lokalbutikken, og bare et par ting, aldri vekke mer enn 4-5 minutter..Dersom vi er to, blir den ene igjen i bilen sammen med guttene..
1+2=3jenter Skrevet 4. oktober 2008 #7 Skrevet 4. oktober 2008 Har ikke fått mine tvillinger ennå, men har funnet en løsning på problemet. Har acta graco seter, og kjøpte ei acta graco tandemtrille som man kan klikke begge setene i....
Silvia Skrevet 5. oktober 2008 #8 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg er en smule irritert for at jeg ikke visste at disse Graco tandemtrillene eksisterte, før lenge etter at tvillingene ble født. Den hadde nok gjort livet mitt som nybakt tvillingmor mye enklere ja.
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 6. oktober 2008 #9 Skrevet 6. oktober 2008 jeg vil bare si at jeg drar ikke hjemmefra i butikken å lar de sitte i bilen om mannen er hjemme... hvis jeg har de med meg i butikken (lokalbutikken 2 min unna) så rekker de jo ikke ¨å sovne,så jeg setter de i en handlevogn så får de vøre med inn..har egentlig alltid hatt de med å handla...og jeg er stort sett alltid alene..mannen er aldri med... men osm sagt...er jeg alene,og på vei hjem å må feks ha brød,så lar jeg de sitte....i ca 2 min...
oftebustat Skrevet 6. oktober 2008 #10 Skrevet 6. oktober 2008 Det hender de sitter i bilen mens jeg løper inn, dette er hvis de sover. Men når de er våkne tar jeg dem med meg inn, den ene sitter i barnesetet som sitter på handlevogna, mens den andre sitter i bilstolen oppi handlevogna. Blir jo ikke plass til varer i handlevogna, men
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå