Piraka Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Gikk rett i baret da jeg automatisk gikk ut fra at Eindride var et jentenavn!
2 Sommerbarn Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Aldri hørt navnet jeg..... Jeg bor på vestlandet.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg bor på Vestlandet og har gjort det en stund, men jeg kjenner ikke en eneste med det navnet. Eneste jeg har hørt det på er vel han ... ehm, er han forfatter eller skuespiller igjen? Og han er vel strengt tatt østlending, trodde jeg )
2 Sommerbarn Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 Eindride klarer jeg ikke å forstå er et navn som blir brukt på vestlandet....hvis du deler det opp blir det: "ein dride", altså "en driter". Snålt navn.
Odine! Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 Eneste jeg har hørt om som heter det, er skuespilleren Eindride Eidsvold http://no.wikipedia.org/wiki/Eindride_Eidsvold
Odine! Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 Eindride Betydning: Ensom rytter Forklaring: Guttenavnet består av navnedelene ein og dride, hvor ein kommer fra et norrønt ord som betyr "alene", mens dride kommer fra det norrøne ordet "dridi", som kommer fra et verb som enten betyr "ri" eller "rå". Samme betydning: Endre Popularitet: Omlag 30 personer i Norge har guttenavnet Eindride som første eller eneste fornavn. (Kilde: Statistisk sentralbyrå, 2005.)
Piraka Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 3. oktober 2008 Bra! Da ble forhåpentligvis ikke barnefaren så veldig fornærmet selv om han mente at hadde jeg bodd på Vestlandet, så hadde jeg visst bedre
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #9 Skrevet 3. oktober 2008 veit om skuespilleren og en til. forøvrig litt kult navn:-)
Lille Kolibri Skrevet 3. oktober 2008 #10 Skrevet 3. oktober 2008 Definitivt jentenavn-klang over det, ja! Aldri høyrt det
cherry coke Skrevet 3. oktober 2008 #11 Skrevet 3. oktober 2008 Ikke vanlig i vest så vidt jeg vet. Men litt kult navn, faktisk=)
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #12 Skrevet 3. oktober 2008 Priaka, du er unnskyldt. Det er i Trøndelag man kjenner til dette navnet. Det er visst et gammelt kongsnavn. Og NEI, jeg e ikke trønder. Bare opplyst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå