Gå til innhold

Eindride et vanlig guttenavn på Vestlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk rett i baret da jeg automatisk gikk ut fra at Eindride var et jentenavn!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt navnet jeg.....

Jeg bor på vestlandet.

Skrevet

Jeg bor på Vestlandet og har gjort det en stund, men jeg kjenner ikke en eneste med det navnet. Eneste jeg har hørt det på er vel han ... ehm, er han forfatter eller skuespiller igjen? Og han er vel strengt tatt østlending, trodde jeg :o)

Skrevet

Eindride klarer jeg ikke å forstå er et navn som blir brukt på vestlandet....hvis du deler det opp blir det: "ein dride", altså "en driter".

Snålt navn.

Skrevet

Eindride

Betydning: Ensom rytter

Forklaring: Guttenavnet består av navnedelene ein og dride, hvor ein kommer fra et norrønt ord som betyr "alene", mens dride kommer fra det norrøne ordet "dridi", som kommer fra et verb som enten betyr "ri" eller "rå".

Samme betydning: Endre

Popularitet: Omlag 30 personer i Norge har guttenavnet Eindride som første eller eneste fornavn. (Kilde: Statistisk sentralbyrå, 2005.)

Skrevet

Bra! Da ble forhåpentligvis ikke barnefaren så veldig fornærmet selv om han mente at hadde jeg bodd på Vestlandet, så hadde jeg visst bedre :)

Skrevet

veit om skuespilleren og en til.

forøvrig litt kult navn:-)

Skrevet

Definitivt jentenavn-klang over det, ja! Aldri høyrt det

Skrevet

Ikke vanlig i vest så vidt jeg vet. Men litt kult navn, faktisk=)

Skrevet

Priaka, du er unnskyldt. Det er i Trøndelag man kjenner til dette navnet. Det er visst et gammelt kongsnavn. Og NEI, jeg e ikke trønder. Bare opplyst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...