Kokkeli nyter våren:) Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Har dere lys på i rom det ikke er nødvendig? tenker dere over strømforbruket når dere dusjer og ellers bruker varmt vann? Har dere ovner på unødvendig eller for mye slik at en må lufte for det blir for varmt.. ? setter dere på en oppvaskmaskin eller vaskemaskin selv om den ikke er full? Jeg og mannen satt nemlig og diskuterte her en dag. Med en gang vi var "nye" samboere var vi veldig flinke med å tenke på hva vi brukte strøm til, og brukte da mindre strøm enn vi gjør nå når det har sklidd ut. Så nå har vi tatt oss sammen igjen. Ikke nødvendig å lyse opp hele huset i alle rom. Ikke nødvendig å bare vaske en dress (ytterdress tilbarna om gangen), eller en duk.. Alltids noe som kan vaskes sammen med det..osv osv.. Tror det er lurt å være bevisst slike ting i hverdagen.. Har hørt at strøm prisene skal stige veldig i vinter.. Hva gjør dere? Noen som har noen gode strøm spare tips?
moota m storebror&lillebror Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Hei =) Jeg tenker ikke såå masse over det. Men vi er litt generelt bevisste på det med lys og varme. Jeg blir litt overrasket over en del besøkende hos oss, som går fra døra til stua åpen om kvelden når de legger seg. Da står jo varmepumpa og pumper ut 20 grader i hele huset. Hva er poenget med det? Jeg vasker de klærne som trengs, om maskinen er 1/2 full eller full. Jeg skruer av lys i alle rom utenom badet. Har dessverre ingen tips til deg. Jeg syns den strømmen vi bruker er nødvendig.
Gjest nickedokka Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 Ja, prøver å være flink, men har nok mye å gå på, særlig når det gjelder valg av lyspærer og varmekilder. Men vasker stort sett alltid fulle maskiner, skrur av lys og lar temperaturen i huset være lav. Det er veldig tungt å varme opp her, så det sparer vi mye på. Men i dusjen er det ikke mange enøk-tanker ute og går, he he. Det somn skal være en kjapp dusj blir gjerne en lang og varm nytelse...=)
blond Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 Vi kan alltids bli flinkere og slik er det vel med de fleste. Jeg kunne f.eks slå av datamaskinen oftere og lengre perioder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå