minførste og det er gutt :) Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg lurte på hvordan dere andre ser på det å få besøk etter fødsel? Vil selvølgelig ha besøk og vise frem minien til familie... Men er litt redd for at det kommer til å strømme til med en gang ungen har komt ut!
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Dette er vel det jeg gruer meg litt til. Er redd for at folk skal komme uanmeldt, men tror man kan si ifra til de som jobber på sykehuset dersom man vil de skal "avvise" dem. For min del så har jeg vel bestemt på forhånd hvem som får lov til å komme. 1. dagen blir det mamma + svigers, muligens noen av søsknene han også, men får se. Selv har jeg ikke søsken. Eller får vi fordele det litt utover ettersom hvor lenge jeg føler at jeg må ligge.Men det blir nok 2 vennepar som får komme + 2 gode veninner, ellers tenker jeg at det kansje er nok.. Men kunne godt tenkt meg i hvertfall 4 dager på sykehuset. Her kan vi ligge opptil ei uke hvis vi vil;) Får se ann formen! Synes vel det er bedre med litt besøk på sykehuset enn å føle at alle kommer på døra her hjemme når man kanksje ikke har det kjempestrøkent:P
*gull ungen* FØDEKLAR!! Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 jeg syns det er helt supert med besøk..jeg må bare ha en dag å komme meg på..så kan de strømme til..er koselig det at de vil komme å besøke meg å se på babyen...
2 gutter og 1 jente Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 jeg er nok litt motsatt når det gjelder dette. vil helst ikke ha så veldig mye besøk på sykehuset, men satser også på å reise hjem dagen etter fødsel om alt er bra. Vil heller ha besøk hjemme hvor jeg kan snike meg unna for å amme+++ på sykehuset følte jeg meg ikke noe særlig når alle kom strømmende sist, det er jo lite sitteplasser og der satt jeg i ei sånn lite flatterende sykehusskjorte... nei, det var ikke sånn jeg ville ha det. var mye hyggeligere med besøk hjemme da syns jeg. Så kan de da alle få sitte ihvertfall, de kan ta av seg jakka og de kan få litt kake mens de koser med både storebror og lillebror.
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 jeg tror (må si tror, for jeg vet jo ikke) at jeg takker ja til besøk fra nærmeste familie på sykehuset, så får venner og kjente komme i tur og orden når vi kommer hjem. jeg er ganske sliten nå, før fødsel, så jeg antar at jeg ikke akkurat er i super form etter fødselen samt at jeg har lyst til at vi tre, mor, far og barn - skal få litt tid alene på sykehuset og bruke den tiden vi trenger. besøk får vi og det er koselig, men jeg vil helst være litt uthvilt og føle at jeg orker å ta de imot også...mest koselig for alle parter. selv reiser vi på visitt til vennene våre først når de har kommet hjem og vi er sikre på at de nærmeste har vært der...gjerne når babyen er fra 1-2 mnd. og vi spør alltid om det passer først, slik at de ikke får uventet besøk.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 det er jo besøkstid på dei fleste sjukehus vil eg tru, so då slepp du besøk heile tida:)
Fikkennydeliggutt08 Skrevet 3. oktober 2008 #7 Skrevet 3. oktober 2008 Etter mye diskusjon bestemte jeg og samboeren min å si ifra til familie og venner at vi ville ha en dag alene etter fødselen, og et par dager alene når vi kommer hjem. Og det er hvis fødselen går greit. Dette blir vårt første barn så vi vet ikke hva vi går til og trenger sikkert litt tid alene for å finne ut hvordan vi skal gjør ting, plus at jeg vil ha kommet i gang med ammingen før folk strømmer inn. I begynnelsen var jeg redd for å såre noen, men skjønte fort at det er heller bedre å si ifra før fødselen hvordan vi vil ha det så familiemedlemmer vet hva de kan forholde seg til. Jeg forstår at det er stas for andre å se babyen så fort som mulig etter fødselen men babyen skal ikke noe sted og vi bor i nærheten av familien så det blir ikke langt for dem å reise for å besøke oss. Man skal ikke ha dårlig samvittighet for å sette grenser for besøk, man må bare gjøre det som man er mest komfortabel med
babygullz <3 vilde Skrevet 3. oktober 2008 #8 Skrevet 3. oktober 2008 Spørs hvordan formen er så jg håper at folk er litt omtenksomme og iallefall rnger og forhører seg om d faktisk passer at dem kommer på besøk på sykehuset..men jeg her at jeg er opplagt og fresh i formen t å ta imot besøk..vil jo så gjerne vise frem lille gullet vårs=)håper jeg får MASSE besøk når jeg vil had:P
mamarama og lille banan Skrevet 3. oktober 2008 #9 Skrevet 3. oktober 2008 jeg vil ikke ha besøk på sykehuset samme dag som jeg har født, da trenger en litt tid på å komme seg. og de som kommer på besøk på sykehuset skal være bare nærmeste familie, altså svigerforeldre og foreldre og søsken. om det er andre som vil komme og hilse på der får de spørre først og jeg får se an hvordan formen er. når vi kommer hjem vil jeg helst ha noen dager der vi skal bli kjent med lillegutten og få litt rutiner og ammingen i gang. så kan folk komme på besøk, men da skal det avtales først. jeg håper virkelig ikke folk kommer ramlende inn uten å spørre først, og uten å ha med noe å bite i. det blir nok slitsomt :/ håper folk har litt sosiale antenner ute og da....
FruBoger fødeklar Skrevet 3. oktober 2008 #10 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg føler meg litt ego. Har ikke lyst på besøk noen gang jeg:P Orker ikke tanken på en flokk med slekt som skal være hos meg og rundt meg.. da kan de ihvertfall servere seg selv.. Blir sikkert noe annet når hun har kommet, da vil jeg sikkert vise henne frem til hele verden:) Men nå føles det ut som et forferdelig ORK med familie rundt seg.. og venner og andre...vil ikke at andre skal løfte, bære og slikt:P Sært? Blir sikkert noe annet når ho kommer:) Vil uansett ikke ha besøk på fødestuen, de for å såfall komme i besøkstiden på barselen.. Og da får de fordele tiden mellom seg.. spørs jo litt på hvor lenge vi må være der da.. Tenkt på at om de kommer på hjembesøk tidlig og blir her "litt for lenge"..så kan de jammen hjelpe til med husstell! Jeg er sikkert utslitt og opptatt med babyen...
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 3. oktober 2008 #11 Skrevet 3. oktober 2008 Vi fikk ikke noe uanmeldt besøk i det hele tatt sist. Dattera vår ble født rett før midnatt og vi syntes det var kjempekoslig med besøk neste ettermiddag Jeg syntes det var koselig å få noen venninner innom også - var jo kjekt å vise frem den lille jenta vår : ) Tar det som det kommer.Formen kom seg ganske fort sist, blir det annerledes denne gangen er det bare å utsette noe besøk der og da om en foretrekker det. Ser ikke noe poeng i å legge noen stor plan for det nå på forhånd. På samme måte tar jeg fødselen som den kommer - vet ikke hvordan denne fødselen blir før jeg er oppi det : ) Med besøk av litt forskjellige folk på sykehuset så fikk vi vist frem jenta til både familie og litt venner - så hadde vi spredte besøk når vi kom hjem - helt topp : )
Madamina Skrevet 3. oktober 2008 #12 Skrevet 3. oktober 2008 Det var jeg også redd for sist gang, men oppdaget at jeg bare har veloppdratt familie og venner. Så endte opp med å mase etter besøk mye tidligere enn jeg trodde jeg ville ha det. Mye verre å forholde seg til alle disse fremmede damene på barsel. Denne gang har jeg sgat at svigermor godt kan komme noen døgn etterpå, men ikke før. Man må bare uttrykke seg klart, så forstår de fleste. De som ikke forstår får vel kjøpe seg noen ekstra hjerneceller. Jeg har også gitt beskjed om at man kan bli ganske hormonell etter fødsel, så jeg skal ikke ha noe kritikk om jeg blir smågal og på gråten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå