Mockanin Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 13 åringen min har tenåringshormoner så det koster etter om dagen. Vi går mange runder om det meste. Alt er bra til han får et nei, da er det helvette og jordens undergang. Mandag hentet han broren i bhg. fordi jeg måtte jobbe litt lengre. Da hadde han hentet han kl. 14.30 selv om kl. 16 er da han skulle hentet han. Han får 30 kr. timen når han passer broren så når jeg spurte om han bare gjorde det for pengene, fikk jeg til svar at han ville jo være sammen med broren sin. Han hadde jo vært snill da som tok med sykkel'n og hjelmen når han hentet broren og gikk en tur i butikken og kjøpte en liten sjokolade til han. Onsdag spurte jeg han om han kunne være så snill og hente broren igjen dag. Mannen min er ikke hjemme før i 17 -17.30 tia i dag og siden jeg skal ut med en veninne i dag (5 år siden sist jeg gjord noe veninne greier), så hadde jeg lyst til å få tid til å dusje og stæsje meg litt. I går minnet jeg han på at han hadde sagt ja til å hente broren i dag. Da var det offing og akking, dunket hodet i veggen (ikke hard men for å vise hvor lite lyst han hadde). Så i morres når jeg av andre grunner mailet med stemoren hans, så nevnte jeg at jeg skulle ut i kveld og at jeg måtte gå litt før fra jobben for å i det hele tatt rekke å få gjort noe med selv før jeg skal ut. Nevnte også at 13 åringen egentlig skulle hente broren men at han hadde ombestemt seg. Nå ringte han og lurte på om han ikke skulle hente broren. Han var innom faren sin og da hadde faren sagt at jeg skulle gjøre det. Så da sa jeg som sant var at det ble så mye styr i går at det kan bare være.. Ja, da fikk jeg høre at han hadde lagt andre planer, som å være sammen med kompisen. Javel ja sa jeg, men når man avtaler noe og lover noe så holder man det. Uansett, jeg henter broren selv. Bare glem det. Ingen sure eller sinte, bare skuffet.. Nå lurer jeg på om jeg skal gjøre noe av det samme med han for kanskje å lære han en lekse. Er det stygt og gjøre det? Feks. avtale at vi skal gjøre noe eller love han noe og så bare si at jeg skal noe annet? Å tvinge han til å hente broren er ikke noe alternativ. Det blir neppe noe hyggelig for noen av oss. Uansett så er jeg skuffet. Vi hadde en avtale og jeg hadde virkelig gledet meg til å pynte meg til i kveld. Det blir det dårlig med tid til nå. Yngstemann er alltid trøtt og sur og sliten når han blir hentet i bhg.. Nå har jeg egentlig mest lyst til å bli hjemme, hadde det ikke vært for at billettene til dette showet er bestillt og mottatt så hadde jeg nok gjort det. Og mannen kommer akkurat hjem tidsnok til å kjøre meg.
*Andreapus* Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Ja, det er dårlig gjort. Slemt.. Finnes andre måter og gjøre det på. men bare en ting: Hvorfor var det så ille at han hentet lillebroren i barnehagen litt tidligere? Syns det hørtes fint ut at han ville være litt med broren sin jeg..
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 Tror ikke jeg ville gitt tilbake med samme medisin for å si det sånn - altså at du lover han noe for så å bryte det. Tror jeg ville sagt ja når han ringte å spurte. Ja du skal hente for jeg skal ut , og takka for hjelpa. Men selvfølgelig lett å være etterpåklok;)
Mockanin Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. oktober 2008 Var ikke ille. Men jeg min tanke var at han gjorde det kun for pengene og ikke av andre grunner. Jeg anklaget han ikke for det, men bare spurte og roste etterpå fordi han hadde vært så snill og tatt med sykkelen og kjøpt sjokolade til broren. Han er i bunn og grunn en grei gutt, men tror han kan bestemme det meste selv. Som sagt alt er greit til han får et nei.
Twintipp og himmelblå Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 Ja, det synes jeg er veldig slemt. Synes ikke det er verst at han har hentet ham en gang denne uken jeg. Ikke rart en 13 åring vil gjøre andre ting enn å hente minstebror i bhg. Hadde det vært helt krise, ok, men det er det jo ikke. Synes du bare skal godta at han er en helt vanlig 13 åring jeg, og være glad for at han allerede har hjulpet deg en gang.
Mockanin Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. oktober 2008 Mulig jeg formulerte meg litt klønete eller glemte å skrive det. Når han ringte så sa jeg jo at det ble så mye styr i går at jeg gjør det selv. Da kom det litt sånn små krasst at han hadde jo andre planer, som å være sammen med kompisen sin. Det er fristende å gjøre det samme mot han for at han kanskje skal skjønne at det ikke funker sånn. Men jeg vet jo at det er ikke er riktige måten og gjøre det på. Man blir jo så oppgitt. Gud bedre moren min hadde det lettvindt. Pass søsteren din og jeg gjorde det. Hadde hun med meg så og si overalt hvor jeg gikk (12 år mellom oss). Det er ikke ofte 13 åringen min passer broren sin asså. Det hører heller med til skjeldenhetene.
Mockanin Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. oktober 2008 Twintipp... jeg er glad for at han har hjulpet oss med å hente allerede en gang. Kjempe glad. Men da burde han ikke sagt ja når jeg onsdag spurte han om han kunne gjøre det i dag også. Han oppførte seg som om han var glad for å bli spurt. Ikke at det var vill jubel, men han sa ja og smilte og sa det ikke var noe problem.
Mockanin Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 3. oktober 2008 og da regnet jeg med at det var i orden. Han får jo betalt for å passe broren sin. Og det er jo som sagt ikke ofte han blir spurt.
Twintipp og himmelblå Skrevet 3. oktober 2008 #9 Skrevet 3. oktober 2008 Ok, sånn og forstå ja. Hadde nok heller fortalt ham at jeg var skuffet over at ham brøt avtaler og fortalt eksempler på hvordan det vil oppleves for ham om andre bryter avtaler Allikevel er vel ikke hormonelle tenåringer kjent for å være spesiellt beregnelige, og lysten forsvinner ofte fortere ut av kroppen en vannet renner av springen. Men, absolutt at du bør fortelle ham konsekvenser av å bryte avtaler ja. At du da ikke kan stole på ham i senere anleninger, og at du kanskje ikke vil spørre ham igjen, og at han dermed mister ukelønn osv. Kose deg ikveld da! Klem
It's all about me Skrevet 3. oktober 2008 #10 Skrevet 3. oktober 2008 Seriøst? Hvor gammel er du egentlig???? Han er 13 og du sier det selv at han er full av tennåringshormoner... Mens du er mamman hans og bør heller gå foran som et godt eksempel framfor å senke deg selv ned på kranglete tennåringsnivå.
___ Skrevet 3. oktober 2008 #11 Skrevet 3. oktober 2008 Om det er så veldig slemt å ta igjen med samme mynt er jeg ikke sikker på, men jeg tror det er veldig dumt. Det eneste jeg tror han lærer er at det er i orden å bryte avtaler og ar voksne heller ikke er til å stole på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå