Gå til innhold

Redd for ikke å nå fram til sykehuset

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 3,5 år siden fikk vi en gutt. Fødselen gikk raskt for seg og han var ute etter 52 minutt etter at vi ankom sykehuset. Nå som jeg etterhvert nærmer meg terminen kjenner jeg panikken kommer krypende. Enn hvis vi ikke når fram til sykehuset?????? Vi har ca 20 minutt å kjøre og hvis det stemmer at nr 2 ofte kommer raskere enn nr 1 så har vi veldig dårlig med tid. Har overhode ikke lyst å fø i bilen! Da blir jeg heller hjemme.

Noen med erfaringer på dette området???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEg tenker også litt på dette. Sistemann kom 2 timer etter første tegn, og 10 minutter etter ankomst til sykehuset! Vi har også 25 min til sykehuset, så vi får vel vurdere hvor tette riene er før vi finner ut om vi tør å sette oss i bilen å kjøre. Jeg føder heller hjemme enn ved Lerkendal stadion!

Blir spennende å se. Mine fødsler har i hvert fall gått raskere og raskere. (fra første tegn: 5 1/2 time, 3 1/2 time og 2 timer).

Det er nå nesten fem år siden sist, så det kan kanskje ta litt lengre tid denne gangen?

Skrevet

jeg har samme frykten selv...

1. mann kom 1,5 time etter vi kom til sykehuset ( 3,5 timer etter første tegn)

2. mann kom 10 min etter vi kom til sykehuset ( 1,5 time etter første tegn)

så jeg er veldig redd for hvordan det går denne gangen... Vi har da ca 15 min kjøretur til sykehuset, men så må vi jo også få tak i barnevakt til de to andre før vi kan dra....

Men jeg vil ikke ha planlagt hjemmefødsel heller.... Samtidig som bilen ikke frister som fødestue da.....

Skrevet

glemte å si at det er 4 år siden første fødsel, og 1,5 år siden forrige fødsel....

så har ikke så veldig tro på at det kommer til å gå veeeeeldig mye lengre tid denne gangen....

Men det kan jo slå til!!

Skrevet

jeg har 2 timer til sykhus så jeg har fått beskjed om å ringe føden så ordner de sykebil til meg for dette kommer til å gå fort sier de da..gruer meg litt...

Skrevet

ganske redd på det området jeg også.og jeg pleier å få 3 uker før tia.og jordmor kom med ett forslag hun da og det var om hun skulle kjenne etter nedentil hun da.frister ikke det da,men er jo lurt det da.burde tenke åå gjøre det samme du også.tror det er tryggest det.har ikke veer jeg da og kjenner jo ingenting før pressveene og da må jeg jo bare presse:)har en time jeg da,men håper jeg rekker fram jeg også.litt hetta for det jeg også.får sikkert ambulanse som sist,men vil føde på sykehuset da:)tryggest det syns jeg da.fikk drypp med første og da tok det 1 time og 5 min.oog 2 tok det 4 timer fra 5 til full åpning.

Skrevet

Dette høyrdes som ein god ide. Er aleine med ei på 5 år, så dei kan gjerne kome og hente meg i ambulansen viss fødselen starter heime ja. Har nesten 1 time i reisetid frå her eg bur og inga bil som kan stille opp. Barnefaren bur over 3 timer unna, så eg kan ikkje vente at han skal hente meg nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...