Vilde08 Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Om morningen har jeg de siste dagene hatt skikkelig spreng og lekker MASSE. Så når lillemor (6uker) har spist seg mett og fornøy har jeg pumpet ut det resternde, 60-70ml. Jeg har gjort dette fordi jeg har forstått det sånn at vist babyen ikke tømmer brystene ca hver 3 time går melkeproduksjonen ned, for å til passe seg etterspørselen. Men jeg ender alltid opp med å måtte gi henne det jeg har pumpet ut ved neste mating, da hun ikke blir fornøyd med det jeg har å tilby da!?! Ammer 30 min på begge sider ved mating. Jeg har prøvd å pumpe meg tidligere for å øke prduksjonen eller for å ha litt ekstra å gi til kvelden, men resultatet er alltid det samme. Vi kommer liksom litt på etterskudd. Hvis jeg ikke pumper ut disse ekstra ml på formiddagen vil produksjonen min gå ned? Føles liksom så tungvint å pumpe bare for å gi det på flaske 2 timer senere? Men hvis det er med på å øke produksjonen fortsetter jeg gjerne! Ammer selvfølgelig 30 min på hver side før jeg gir henne flaska med overskuddet fra sist amming.
Erisa* Skrevet 4. oktober 2008 #2 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg tror heller det er bedre å amme ofte, egentlig, for å øke produksjonen. Hvis jeg var deg, ville jeg heller ammet slik at det ikke var spreng lenger om morgenen, og så heller la henne spise godt igjen om et par -tre timer - fra brystet, ikke flaske. Det er ikke nødvendig å TØMME brystene, men få unna overskuddet, så det ikke sprenger på. Hvis du går mye med spreng, så vil produksjonen nok gå ned, men at du ikke tømmer brystene helt tror jeg ikke er skadelig, i alle fall ikke på formiddagen. Det er i alle fall slik jeg har tenkt, og det har gått bra med oss - fullammet egentlig til hun var 6 mnd uten større problemer. Ikke stress så mye med melkemengden, gi henne pupp når hun vil ha det, så ordner ting seg fint - det er i alle fall min erfaring:) Jeg fikk ikke til det med pumpingen før hun var ca 3 mnd, men etter det gikk det egentlig ganske fint. Lykke til! Kos deg med ammingen:)
Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #3 Skrevet 4. oktober 2008 hvis du pumper så får du bare mer melk...la barnet styre det der selv:)det er vanli å ha mindre melk på kvelden,du kan pumpe litt på morgenen og spare det så du har mer å gi om kvelden.da trenger du ikke gi d til neste måltid,og babyen får spist mer fra puppen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå