Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 synes de er bra, jeg -iallefall den typen som tåler litt minusgrader
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Aner ikke. Jeg digger sorten, og det gjør han som bruker dem også. Går gjerne i cherrox til langt ut i juni han.
-MtG- Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 De sitter jo ikke akkurat så bra på foten da. Er som støvler og det bruker man jo bare når det er vått og for varmt til å gå med vintersko. Er det kaldt nok til å gå med cherrox er det også kaldt nok til å gå med goretex-sko og de er mye bedre på foten og de puster. Sånn tror jeg det er. Det er ihvertfall min mening:)
cherry coke Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 Synes ikke det er drittsko akkurat. Men vi har faktisk ikke bruk for cherrox her i vest. Holder i massevis med ett par støvler med ull om det er litt kaldt og ett par vintersko (goretex.)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 jeg har hørt at cherrox sitter helt feil på foten og at barn derfor ikke burde ha det. men det har jeg bare hørt, så aner ikke om det virkelig stemmer.
lykken på jord Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 Samme her i øst. Gummistøvler med raggsokk og ullvangsokk blir det samme. Cherox slipper ikke ut fuktighet, er ikke oppbygd inni, har ikke strammemuligheter og man får derfor ikke det grepet rundt barnets fot. Tenk deg selv hvordan det ville vært å gå rundt i byen, løpe i skogen etc i ett par gummistøvler/ cherox fremfor ett par gode vintersko.
Mrs. Kaizer Skrevet 3. oktober 2008 #7 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg bruker de til begge gutta mine. Men de stinker vannvittig tåfis! Føler ikke lukta går vekk i vask heller. Særlig eldstegutten min på 5 sine, han svetter mye i beina og det lukter bare helt grusomt!
Honningmelon Skrevet 3. oktober 2008 #8 Skrevet 3. oktober 2008 Det er vel fordi de ikke sitter så godt på foten som andre sko, også puster de ikke. Men, begge barna mine har cherrox. Syns de er veldig gode å ha når det blir slapsevær og det er snø og møkk om hverandre. Lette å skylle av. Bruker Viking sine, og de er i allefall de letteste på markedet.
Zyan Skrevet 3. oktober 2008 #9 Skrevet 3. oktober 2008 Noen som nmener det er drittsko altså? Hvorfor det? Greit nok at de ikke sitter så godt på foten, det er jo en foret gummistøvel, slike er jo ikke oppbygd osv... Dette er en overgangsstøvel! For meg i hvertfall.. I disse dager er det for kaldt med joggesko i barnehagen, og for varmt med vintersko, dessuten regner det hver dag. Vi har ca 8 grader ute. Frem til det blir minus er det cherrox som brukes, deretter blir det skikkelig vinterstøvel. Jeg skjønner de som er imot cherrox om de tror barna bruker det hele høst/vinter/vår..
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #10 Skrevet 3. oktober 2008 Synes de er supre på dager med sørpe og skikkelig søledammer når det er kaldt. Støvler er for kalde da og diverse gortex sko holder faktisk ikke helt tørr, jeg har prøvd flere merker, både ecco, ponni, timberland eller hva de het, pluss noen til. Men når det kun er litt fuktig, snø osv så bruker de selvsagt gortex skoa...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 3. oktober 2008 #11 Skrevet 3. oktober 2008 svarer det samme som innmari jeg!
Piken på landet Skrevet 3. oktober 2008 #12 Skrevet 3. oktober 2008 Helt enig med ugla De kan si hva de vil om goretex, men ikke knø om de holder like tett som en støvel. Foretrekker jo også goretex skoene, men i skikkelig sørpevær er det kun cherox/støvler som duger. Cherox/støvler går ofte også høyere opp på leggen så vannet ikke renner så fort over.
noggie Skrevet 4. oktober 2008 #14 Skrevet 4. oktober 2008 Hvis cherroxene lukter eller blir fuktige kan du gjøre som i "gamle dager"; ta ut såla, pakk den inn i et lag med avispapir. Når dagen er over kaster du papiret og støvlene er luktfrie og tørre. Det gjorde mamma med oss som små og vi gjør det med jenta vår. Blir bare våt de dagene hun har vært på "svømmetur" i vanndammen og barnehagen ikke har tatt på regnbuksa skikkelig så vannet renner inn over skaftet ( de har et lite hav av en damm på ene siden av huset, her elsker ungene å legge seg ned på svømmetur).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå