Gå til innhold

noen som har erfaring med hormonspiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to små gutter, ble gravid med begge på p-piller, så nå har jeg blitt anbefalt hormonspiral. Må ha noe som holder, så jeg er sikker på at jeg ikke blir gravid igjen.

Siterer til det mamma sa; "du blir jo gravid bare han rister trusa over meg"

noen som har erfaring med hormonspiral?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hormonspiral er sikrere enn sterilisering sies det,..... har akkurat fått ny etter 5 år med min gamle gode venn...... blødde jevnt i 3 mnd da jeg fikk den... så plutselig, da jeg var i ferd m å gi opp ga det seg- og mensen ble borte i flere år..

nå er det ingen blødning med den nye så det var nok bare startproblemer.

Anbefales... men hold ut lenge før du gir opp om du skulle få blødninger.... det er verdt det på sikt.

Skrevet

Jeg har hatt min inne i snart et år, og jeg er kjempefornøyd. Blødde noen dråper i to dager, siden har jeg ikke hatt mensen. Helt herlig! Ikke har jeg blitt gravid heller, men nå blir jeg ikke så lett gravid da.

Skrevet

Jeg ble gravid med hormonspiral....Så ikke føl deg helt trygg...

Ellers er jeg veldig fornøyd med den.

Skrevet

blør.blør .blør og blør, jeg

hadde opphold i to år, så kom faenskapet. skal snart ut, gitt

Skrevet

Satt den inn rett etter fødsel for litt over 1 år siden. Fikk mindre blødninger med lenger avstand mellom hver gang. Hadde jo håpet på å miste den helt. Men litt greit med litt blødninger så jeg "vet" at jeg ikke er gravid hehe. Men du bør dra på etterkontroll for å sjekke at den sitter slik den skal. Er iallefall fornøyd...

Skrevet

Jeg har fått 2 herlige jenter og bestemte meg for å sette inn hormonspiralen.Jeg satt inn hormonspiralen på 6 ukers kontrollen for 3 mnd siden og har ikke blødd noe etter det.. har ikke hatt noe problemer med den så langt hvertfall:) Jeg blir veldig lett gravid så best at jeg ikke blir gravid med denne:P ble gravid med p-pilla med første snuppa

Skrevet

Jeg kan ikke si at jeg har vært veldig fornøyd desverre. Jeg har ikke blitt gravid og har så og si ikke mensen lenger (satt den inn for ca ett år siden). Hadde blødning i ett par måneder etter jeg fikk satt den inn. MEN: Har hatt problem med at tråden er for lang, så samboeren min stikker seg når vi har sex (ikke veldig populært for å si det slik...) Har vært mange ganger hos fastlegen og en gang hos gynekolog for å klippe den, men de klarer aldri å ta nok, så dette har medført at jeg og min kjære har fått ett rimelig labert sexliv... :( Så nå er jeg dritt lei. Sist gang jeg klippet tråden sa legen at nå gikk det ikke an å klippe mer, så skal tilbake om en ukes tid for å ta ut den hersens spiralen. Men tror jeg har vært veldig uheldig da, for hører jo om mange som er kjempefornøyde.

Skrevet

Jeg var veldig fornøyd med hormonspral. Slapp å "tneke" på prevansjonen.

MEN, så ble jeg gravid med den. Da ble jeg litt skeptisk. Synes det er drøyt at helsevesnert kan si det er så veldig sikkert. Når det er såpass mange som faktisk blir gravid på den.

MEN, jeg er jo nå så glad i utfallet da. En liten prins. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...