Gå til innhold

Trenger man virkelig voksipose/lammeskinnspose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

MÅ man ha det på vinteren, eller egner det seg like godt med lammeskinn i bunn og dyne over?

Skjønner jo at barnet må ha på seg mer klær under kun en dyne, enn i en pose, men er det sånn at ALLE er bruker poser om vinteren?

Vi får vårt første barn i desember, og jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre.

Er det noen som IKKE skal bruke pose her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Du trenger absolutt ikke voksipose/lammeskinnspose. Jeg venter nr tre og har ikke brukt det til de to første- Jeg brukte en helt vanlig pose du får kjøpt på baby shop. Denne gangen her har jeg faktisk sydd en pose selv som kan ligne på voksi pose. Kjempe tips faktisk. Er en vanlig voksen vinterdyne jeg har klipt til, sydd trekk til av ett pent dynetrekk og laget snorer i sidene. Kostet meg 200 kr. Voksipose er jo så dyrt...

Skrevet

Hei!

Jeg hadde ikke noen pose til mini siden han er sommerbarn... Når da vinteren kom følte jeg at han var stor nok til å klare seg med sauefell i bunn, og tykk vogndyne, og dress, lue, votter og hals, selvfølgelig.... Men skulle jeg fått i desember, så ville jeg nok hatt en form for pose.

Slik som Merethe skrev over her, kan jo sy sjøl! :D Kjempetips....

Men jeg ville anbefalt pose, siden de er så små og ikke regulerer kroppsvarme så godt ennå. Men det er min mening asså... ;)

Jeg skal ha spira i april, tror nok jeg kjøper/syr pose bare for april/mai, for å være sikker på at det ikke blir for kaldt de første månedene... :)

Skrevet

Jeg har ett barn født i Mars fra før, og venter nr. 2 i Mars, hadde ikke voksipose til førstemann, og kommer ikke til å kjøpe det til babyen som kommer heller. Hadde absolutt ikke noe behov for det. Vi bor på Østlandet, og det er sjelden det blir virkelig kalde vintre her. Bor man på en kald plass hadde jeg nok vurdert det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...