Gå til innhold

hjelp! foreldrepenger ikke invilget av nav og termin i morgen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi holder jo på å gå persjoneligkonkurs pga den sykt lange behandlings tiden hos nav. jeg fikk vite på mitt lokale kontor at det kun var 1 måndes behandligstid. så jeg leverte i god tro i dag ringte jeg å etterlyste penger og da sa de at det tok to månder. hva skal jeg gjøre da sier jeg til damen. vært uten jobb siden jeg gikk ut i permisjon 16 september. vi har regninger som skal betales. . skal jeg gå enda en månde uten lønn? jeg veit jo at jeg får etterbetalt. men det er ikke like lett å si det til banken og de andre som skal ha pengene sine. vi har aldrig hatt dårlig råd. men nå? vi har jo nesten ikke nok penger til å kjøpe mat vi nå. . og ja vi har en sparekonto men den måtte vi tømme for noen uker siden for blien gikk føyka.. har etter det levd på forskud og nå har vi møtt bånn.. man merker når det er flere tusen kroner som mangler.. sukk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk akkurat samme beskjed på mitt lokale kontor, "det tar bare en mnd å behandle søknaden". Jada!! Leverte heldigvis forholdsvis tidlig(august) Og regnet da med å få svar i løpet av september/oktober. Men da jeg ringte for et par dager siden for å høre hvordan det lå ann, så sa den snille damen i telefonen at det var jo 3 mnd behandlingstid, om ikke mer!

De på nav prater på kryss og tvers om saker og ting og behandlingstider. Har fått nok av at den ene sier det mens den andre sier noe annet, så nå har jeg klaget rett og slett:-) Vet ikke om det hjelper, men jeg føler meg iallefall bedre:-)

Skrevet

Nav kontoret der jeg bor brukte to måneder på å informere meg at de manglet dokumentasjon for å kunne behandle søknaden min, noe som gjør at det skal ta laaaangt tid før de er endelig ferdig.

Er ikke det slik at for alle fast ansatte, at man får lønn og så krever jobben penger tilbake fra Nav?

Skrevet

jeg leverte min søknad og fikk penger inn på konto 5 dager etter jeg ...skjønner jeg har vært heldig da...mange som sliter og venter ...huff...

Skrevet

noen er heldig og andre ikke så. jeg kunen fått arbeidsgiver til å gi meg lønn men jeg har ikke jobbet på over 6 månder pga bekkeløsning. så jeg aner ikke vem som skal gi meg penger.. men jeg klaget jo til damen jeg pratet med og hun var veldig snill og skulle ringe de som var ansvarlig for søknaden min, få dem til å prioritere den og ringe meg med en gang. jeg trur ikke på det før de ringer.

latelig at det skal ta så lang til. vi har jo gitt alle oplysninger og pappirer.

Skrevet

Masse lykke til OPhee...=)))kjedelig da sånt skjer ...håper dte fikser seg raskt...skal jo tenke på bebis og kose dere nå...ikek være bekymret og stressa...

Skrevet

lillegulletvårt=)

det stemmer, lykketil selv og takk skal du ha. :D

Skrevet

Åh jeg skjønner, man må ha jobbet mer en seks måneder for å kreve lønn!

Jeg håper ting ordner seg for deg :)

Skrevet

Skjønner godt hvordan dere har det. Sitter litt i samme situasjonen selv. Gikk ut i permisjon 21 september. Termin om 9 dager. Har ikke hørt det kvekk fra nav. Nå skal det sies at det ikke bare er nav sin skyld, men også litt arbeidsgiver som ikke sendte inn papirene på meg før etter permisjonstart.... Snakket med nav i dag, og da er søknaden under behandling, skulle kontakte de igjen i slutten av månenden... og jeg leverte søknaden 16.juli.... Men, jeg mener at når nav ikke får inn noe fra arbeidsgiver hadde det vært fint om de kunne ha kontaktet meg, sånn at jeg fikk purret på arb.giver, evt at de hadde gjort det. For til syvende å sist, er det vi som skal ha pengene det går utover. Ingen god følelse å vite at jeg snart skal få en liten baby, og jeg og samboeren klarer så vidt å forsørge oss selv på en lønning. Når huslån, billån, studielån og andre faste utgifter er trukket er det ikke mange kronene igjen..

Skrevet

Oktobermage08 Neida det er ingen som kan kreve å få foreldrepengene forskuttert av arbeidsgiver, det er bare noen som er heldige å får det mens andre ikke gjør det

Der jeg var ansatt sist forskutterte de foreldrepengene og ting gikk på skinner

Der jeg jobber nå forskutterer de ikke, Jeg får sykepenger og foreldrepenger fra nav.

Nav har hittil ikke imponert, men nå fikk jeg i alle fall et brev fra dem.

De ville ha bedre bekreftelse på terminen og så sendte de med kopi av brevet de hadde sendt til arbeidsgiver

Det betyr at de i alle fall har sendt noe til arbeidsgiver, håper arb. gi ver er litt kjappere med å svare denne gangen!

Nei det er utrolig hvordan nav bare legger sakene i skuffen om de mangler noe i stedet for å kontakte oss. De virker helt uforstående til at vi lever av penger vi også

Skrevet

N-80 *HØYGRAVID*

det er så godt å høre at vi ikke er de eneste som sliter litt nå, sambo har blitt som en lånehai på penga. i dag telte han krona på alt vi kjøpte. va lagde nytt måndesbudget og fant ut at uten min lønn går vi i minus. trur det er vanskligst for han at hans lønn ikke dekker alt av lån og gi oss mat på bordet. men nå tenker jeg framover og veit jo at jeg fr alt eterbetalt. sån at i november har vi masser av penger vi kan bruke på oss selv. kjøpe gaver tilig og komme fint ut av desember krisa. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...