Gå til innhold

1.legekontroll. Hva skjer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal t første legkontroll til uka. Er 7 uker på vei. Hva er det som skjer på den kontrollen? Gynekologisk undersøkelse? MÅ jeg ha med urinprøve? Kommer han med forslag til hvor jeg kan føde? Må jeg bestemme meg der og da? Liker å vite litt hva som venter meg. Er ikke så glad i legebesøk generelt. Noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, det som skjedde med meg var at dem veide meg, sjekka blodtrykk, og blodprosent. så prater litt åssen du føler deg , å hvor du eventuelt vill føde, så sender dem beskjed til sykehuset om time til ultralyd i uke 17 ell 18.

 

ingen ting å grue seg til, så må du tilbake i uke 12 å ta blodprøver det må jeg i hvertfall. jeg slapp underlivs undersøkelse,men det kan være forskjell fra sted til sted, dette er 3 barnet mitt, å jeg må ha gjort det på di 2 andre.... men uansett masse lykke til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Er det vanlig å være på kontroll i 7.-8. uke? Jeg har fått litt forskjellige beskjeder fra mitt legekontor.

Fikk time 21. oktober, da er jeg 9+4. De sa det ikke var noen vits i før dersom jeg var i fin form, kunne ikke ta prøver før dette uansett.

Høres dette rart ut? Ser jo at du, charlotte27, skal først ta prøver i uke 12...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Fikk time i slutten av denne måneden, og er da i uke 10. Synes det er litt lenge å gå og surre uten å få snakket med en lege, jeg da. Spesielt siden dette er baby nummer 1, og jeg er såpass ung og uerfaren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...