surinius Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Hvor mye gikk dere ned etter forrige fødsel fra barnet var født til det var gått rundt 2 mnd? Hva er normalt? Har mye vann i kroppen, og lurer på om det forsvinner med en gang eller?
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg gikk opp hele 20 kg i forrige svangerskap, men alt forsvant og mer til. 10 kg forsvant på en uke (!), så gikk resten gradvis. Var nok ikke helt tilbake til normale klær etter to måneder, men...
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg gikk ned alt og 5 kg til etter kort tid. Husker ikke hvor lang tid jeg brukte, men det ar bare 2-3 mnd faktisk. Jeg måtte leve super sunt, for jr fikk vondt i magen av nesten alt jeg spiste. Ikke noe sjokolade eller brus feks. Vannet forsvinner nok ganske raskt ja.
<3 Sander og Marco <3 Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg gikk opp 12 kilo med mini, og når jeg kom hjem fra føden så var 11 av de borte.... Jeg er vel en av de som ikke går ned i vekt av å amme, for jeg amma i seks måneder uten at nåla på vekta rikket seg... ("/¤%#"/"!) Hehehehe..... Men jeg passa ikke forlovelsesringen før fødsel pga vann, men når jeg kom hjem sklei den rett på! ;p Fødte på en søndag, hjemme på tirsdag....
Mamsen87 :) Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg gikk opp 21kilo med førstemann.. To måneder etter fødsel (uten trening) så var jeg to kilo lettere enn før jeg ble gravid..
temine Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 Gikk opp fra 65 til 72. Dagen etter fødsel veide jeg 65, og en mnd etterpå 58. Holdt den vekta til jeg ble gravid denne gang. Har nå gått opp 10 kg, men har bare to uker igjen heldigvis:)
Mamman til gullet og klumpen Skrevet 3. oktober 2008 #7 Skrevet 3. oktober 2008 Hva som er normalt vet jeg ikke, men jeg selv veide plutselig 8 kg mindre enn før jeg ble gravid. Men jeg fikk preeklamsi og hadde sønnen min på intensivavdelingen i 9 uker, så jeg tror det bidrog sterkt til vekttapet. Jeg hadde også mye vann i kroppen, og det kom ut den første uka. Jeg svettet så mye på natta at jeg måtte skifte sengetøy (lå heldigvis fortsatt på obs.posten da- så jeg hadde noen snille jordmødre som skiftet for meg). Det var virkelig vått altså.
Bridy og lille øks med umbrako Skrevet 3. oktober 2008 #8 Skrevet 3. oktober 2008 Ja vannet forsvinner fort, gikk opp 30 kg, borte etter 1 uke på syke huset, og da lå jeg bare i sengen (hadde blodmangel). Flere kg forsvant i løpet av amme perioden. Dette var min første, håper det går like raskt nå 2 gang. Har like mye vann og kg nå, på god vei mot 100 fra 70kg, har ikke bekymret meg så mye siden det gikk så raskt sist gang. Hadde mye stygg henge hud, jeg da etter et så raskt vekt tap, huff.
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 3. oktober 2008 #9 Skrevet 3. oktober 2008 Gikk opp 3 kg og gikk ned 10 kg
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 3. oktober 2008 #10 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg hadde ikke vann i kroppen, og gikk vel opp 12 kg ca. Alle disse var borte i løpet av noen få uker, max en mnd. Men kroppen var litt annerledes disponert tydeligvis, for jeg passet ikke alle buksene mine etterpå, hehe.
Gjest leelu25-nr.2 *30.03.09* Skrevet 3. oktober 2008 #11 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg hadde 3++ på ødemer så etter en uke på sykehuset veide jeg meg når jeg kom hjem og hele 17 kg var vekk!! Så regner med at det desverre blir like mye vann denne gang, men de går i det minste fort vekk. Resten av kg. slanket jeg vekk på elixia, for jeg klarte ikke å amme!
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #12 Skrevet 3. oktober 2008 startet på 61/61 kg, gikk ned til 55, og dagen jeg fødet veide jeg 83 kg. så 28kg pluss. da jeg kom hjem fra sykehuset fire dager etter fødsel, veide jeg 74 husker jeg. og så gikk det ned over og nedover. veide 54 k når det stoppet. det stoppet på 60 kg etter noen mnd, de iste seks gikk sakte men sikkert av inntil snuppa var 1år.
anjaslilje Skrevet 3. oktober 2008 #13 Skrevet 3. oktober 2008 gikk ned alt jeg gikk opp men ingenting mer enn det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå