Skogro Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg har en gutt på 13 som jeg i alle år har vist er annerledes. Ser helt normal ut, men har adhd, generelle(store) lærevansker, lav intelligens, språkproblemer, og store vansker med sosialt samspill. Jeg har i alle år akseptert dette, stått på for gutten og for at han skal ha dt best mulig. Og det har vært mange tøffe tak.....men: i går var jeg på bup for å snakke om skolesituasjon etc da han sier til meg: ja men du kan da ikke forvente at han skal ligge på noe høyere enn fjerde klasse nivå(går i åttende) Og heller ikke at han kommer særlig høyere opp. Og vi kan heller ikke forvente at han kan klare å få seg en vanlig jobb, men heller i en asvo bedrift eller lignende. Gutten er av den "kule" typen og er livredd for å bli oppfattet som annerledes. Han skater og jobber som dj på klubben bare for å gi et bilde av han. Så jeg gikk derfa med tårer i øynene i går og tenkte på den stakkars gutten min som i alle år har strevd så veldig med å bli akseptert, og kanskje han må streve hele livet sitt med det å være annerledes. Noen der ute med lignende problematikk?
Ella28 Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Fy søren,tenk å si noe sånt! For en idiot!!!! Og dette er folk som liksom skal være profesjonelle... Hva er det han mener da? At dere like godt kan gi opp hele gutten? Jeg tror ikke du skal høre mye på han der. Hadde nesten kunne levert en klage på at en fagperson kommer med slike utsagn,det er jo lite smart å ta fra folk HÅPET for det første. Og å komme med sånt kan i verste fall føre til at dere nettopp står på mindre, "fordi det er jo ingen nytte i det allikevel!". Nei,fy nå ble jeg irritert! Har forresten en sønn med ADHD ja:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå