ønskelita Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 For snart en måned siden bestemte jeg og samboeren min oss for at vi skulle prøve å få barn. Jeg sluttet på p-piller samme dag (midt i ett brett). Fikk mens ca 4 dager etter, og beregnet at jeg ville få EL ca 14 dager etter første dag i siste mens ; 1.oktober 30.September tok jeg den første EL-testen, og har testet hver dag siden. Jeg får bare kontrollstrek... Er det ikke vanlig å få EL så tidlig etter avsluttet bruk av p-piller? Kan jeg ha hatt EL FØR jeg tok første test? Kan den fremdeles komme? Samboer terger meg litt, og sier at han ikke kan være sammen med ei som ikke har egg . Jeg "orker" ikke å mase om sex hver dag når jeg ikke har EL heller.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 El etter pilleslutt kan være litt forsinket, slik var det iallefall med meg forrige gang jeg sluttet på dem. Da sluttet jeg 17! mai hehe og hadde ikke el før 23 juni, men ble til gjengjeld gravid med en gang da, og har i dag ei herlig jente på 1 1/2 år. Sluttet igjen i juli i år, og ble gravid i midten av august, men mistet desverre i SA, så er vel nå inne i min første ordentlige syklus på leeenge hehe Lykke til!!!
ønskelita Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2008 Takk for svar! Jeg får gå til innkjøp av flere EL tester, og teste jevnlig fremover! Her er vi forberedet på at det kan ta tid, men innerst inne er vi utrolig utålmodige og har lyst at det skal klaffe med en gang!
meg & to små vampyrer Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 Det der kan ta ganske lang tid etter slutt på hormonell prevensjon. Opp til 6 måneder med uregelmessigheter er jo ikke uvanlig. Bare ta tiden til hjelp. Kanskje bare slappe av og kose dereuten el-testing hele tida? Lykke til.
rima Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 Det kan være veldig forskjellig fra person til person. Har hørt om flere som ventet og ventet og ventet i månedsvis. Tror nok det beste er å ta fra tålmodigheten og slappe av. Det høres enkelt ut sant? Skjønner deg godt om frustrasjonen kommer. Vent og se til neste gang mensen kommer. Eller hvertfall til du ser om syklusen er sånn bortimot stabil. Kan fort bli dyrt å teste dersom du er usikker på hvor lang syklusen er... Lykke til! I mellomtiden er det greit å slå ihjel tid her inne!!
Dilldall Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 Hei! Jeg slutta på pilla i mai. Fikk da TR etter 4 dager. Så gikk det 28 dager før TR kom igjen, var veldig fornøyd for nå skulle vi starte prøvinga og jeg hadde normal syklus! Men neida. Det skulle ta 42 dager før TR kom på nytt da. Og neste syklus ble på 37 dager. Så krysser fingrene for at jeg enten blir gravid nå eller at syklusen min blir enda kortere. Jeg har ikke testa om jeg har EL, venter med det til vi har prøvd en stund. Jeg har hørt at har man sykluser på over 35 dager har man ikke el... Men det jeg ville frem til, er at det er ofte kroppen trenger litt tid på å normalisere seg etter p-pille bruk. Har du hatt TR siden den gangen etter den siste pilla?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå