Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Vi har gått til innkjøp av cherrox. Skulle ha viking sine, men ble skofus, siden det har vært så mye tull med viking sine nå i høst. (Ikke med selve skoen altså,men at den først ble trukket tilbake, for så å komme igjen og dermed har den kun kommet i svart her i området). Får beskjed om at man ikke skal bruke ullsokk i cherroxene, fordi den holder på fuktigheten, da var en bomullsokk mye bedre. Eh.. Forvirret! Det strider mot ALT jeg har lært ang ullet sin egenskap. Jeg sverger til ull og bruker også tynne ullsokker i skoene på kalde dager. Har tonnevis av bomullsokker også, men er glad i ullsokkene og har erfart at våte føtter holder seg varme med ull. Men nå sier skodamen at ull HOLDER på fuktigheten? Hvor kommer det fra? Er det bare i cherrox det eller? Fikk samme beskjeden da jeg kjøpte ecco goretex, at man ikke skulle bruke ullsokk oppi. (samme butikk). Men hvorfor? Jeg syns det strider mot all kunnskap jeg har om ull.
Gulosten™ Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Ull er fantastisk, ferdig med det. Personen som fortalte deg dette må være litt.. hmm... snål? Poenget er at Cherrox bare skal brukes når det ikke er minusgrader, og hvis det kommer vann oppi støvelen er det jo aller aller best med ull..??
cherry coke Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 Har hørt dette jeg også...Var faktisk ei som sa her inne i går at man ikke skulle bruke ull sokker i goretex sko heller, siden de var foret.
Gemini77 Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg har også blitt fortalt at man ikke skal bruke ull inni goretex skoene. Vet ikke hvorfor. Hvis du hadde lagd innlegget med problemstiligen i overskriften så hadde kanskje de som hadde visst dette sett det og kunne forklart oss det..
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. oktober 2008 Ja, det er det jeg også mener. HVIS barnet blir våt på beina, så er jo ull det definitivt beste. Så jeg skjønner ikke hva som er ille med ull i hverken goretex eller cherrox jeg altså. Tynn ullsokk sådan, ikke noen tykke strikkesokker jeg snakker om heller da. Aller vintersko er jo foret, er det fordi det liksom blir for varmt da eller? For jeg vil heller at hun skal bli for varm med ull, enn for kald med bomull, for da vil hun bare svette litt uten å faktisk bli våt. Vi var på tur på søndag. Med støvler. Tulla hadde bomullsokk og strikkesokk i støvlene. Ullundertøy på resten av kroppen. Hun ble våt på anklene mens vi var ute og når vi kom hjem var hun ISkald på føttene. Men IKKE på anklene, der hun faktisk var våt. Der var hun varm og god, våt riktignok, men varm. Føttene var skikkelig frosne altså, stakkar liten. Mor skulle ha droppet bomullsokkene i støvlene.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. oktober 2008 Det er sikkert sant Gemini. Mange ungår vel innlegg uten forklarende overskrift. Får prøve en ny og mer forklarende vri da
Trulte76 Skrevet 3. oktober 2008 #7 Skrevet 3. oktober 2008 Det som er med ulll, er visst man blir våte, så holder den varmen likevel. Bomull blir man kald av visst man er våt. Så hvor hun har fått det fra lurer jeg på..
Leirha Skrevet 3. oktober 2008 #8 Skrevet 3. oktober 2008 Vet dere ikke her at ull holder på fuktighet? Det har jeg alltid lært om ull, det er noe av det som gjør ull mot huden så fantastisk. Og den holder på varmen selvom den blir fuktig, opptil 30-40% fuktighet kan den absorbere..Og om vinteren når det er kaldt, så holder den selvfølgelig på denne fuktigheten. Det er vel dette som ikke er bra for cherroxene. Se mer om ullen egenskaper; http://www.googvarm.no/ubehandlet.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå