Bridy og lille øks med umbrako Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Vasker dere alt hvitt separat og alt rosa i en vask og blått i en? Lurer på om ull farger av da det bare er 30 grader? Hvordan tørker dere det? Bør vel unngå trommelen, så tenker å kjøpe et tørke stativ, men har hørt at ull bør ligge å ikke henge. Ligger det på gulvet da? Hvordan gjør dere det? Ikke verdens beste husmor emne jeg he he..
Mamman til gullet og klumpen Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg vasker alt i samme maskin uansett farge, skiller kun på 30 og 40 grader. Nøstebarn-ull vasker jeg på 30 grader ullprogram, og den andre ulla ( vi har janus og cubus sin) går på 40 grader ullprogram. Jeg har hengt alt jeg, men ikke ordentlig strikkede og tunge plagg. De har jeg lagt liggende over tørkestativet. Når det gjelder bodyer og stillongser og sånn så har jeg ikke opplevd at de har mistet fassongen av å henge. Er vel såpass lett kanskje? Om noe skal ligge og tørke så går det vel fint å tørke det på gulvet også, dersom det er litt varme i det. Går jo fortere også da.
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 Har kjøpt lite ull til vetleguten,men da vi har tenkte eg å vakse for hånd med passe temp. og flytende milo..Synest ikkje da er noke vits å sette på ein maskin med kun eit par plagg i..Men da er vel opp til kvar og ein ka dei vil gjera....
M@mm@ til 6 småtroll <3 Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg sorterer etter farger, rosa, hvitt, rødt, blått/sort. Jeg fikk høre av en venninne at hun kjørte alt sammen, og forsøkte så jeg også. Jeg hadde imidlertid en rød/orangestripet strikkegenser fra HM som skulle vaskes litt skånsomt, som jeg dessverre la sammen med resten av tøyet. Resultat: rød/rosa farge på mye av det andre tøyet. Det viste seg at denne røde genseren farget av så mye at det rant rødfarge av den da jeg hang den til tørk, så dette var nok en ekstremgenser på avfarging. Tror nok det vanligvis vil gå bra om man tar det lyse (hvitt/lys rosa/lys gult etc) sammen, og det røde/mørke sammen.. Jeg ble nok bare litt mer forsiktig etter min opplevelse. Henger ullklærne til tørk. Kun store ullkofter etc som legges hos meg. Bruker milo! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå