AO3 Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg er i uke 37+2, hodet er høyt, bevegelig og ikke festet. Forrige uke var det akkurat likedan, og da sa jordmor at hvis vannet gikk, var det ikke nødvendig å legge seg ned, jeg skulle bare ta det helt med ro og ringe fødeavdelingen. I dag var jeg på kontroll på samme sykehus, men med en annen jordmor - og hun sa at hvis vannet gikk, måtte jeg legge meg ned med en gang, samme om det var hjemme, ute på tur eller hvor det nå enn var. ??? Argh! Hva i all verden skal jeg gjøre, når de kommer med totalt motstridende råd?
Sina med Sprellings Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Tror jeg ville hørt på den siste jordmora eller ev. ringt føden for å få et svar til. Alle bøker jeg har lest sier at man skal ligge mest mulig hvis ikke hodet er festet.
Snupp@ med 3 barn Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 På føden sa de til meg at så lege hodet er ned trenger du ikke legge deg ned.
AO3 Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. oktober 2008 Hehe, men vannet skulle gå, og jeg selvsagt ringer føden, kan jeg blant annet treffe på en av disse to jordmødrene, som jo da vil gi meg ulike beskjeder i telefonen. Jeg vil nok antagelig da bare legge meg ned, for sikkerhets skyld... Men det er veldig forvirrende. Tenk om vannet går mens jeg er ute på tur, og jeg må legge meg rett ned på fortauet? *argh*
Ludviginne - mamma!! Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg spurte jordmor om dette, hun sa at mange sa du skulle legge deg ned, men du kunne gå litt, ta det med ro, sa hun. Men jeg tror nok jeg kommer til å ringe føden, dersom vannet skulle gå i helga. Skal til jordmor over helga, og da får jeg høre om hodet et festet...
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 jeg tror nok det er ment at du ikke trenger å "kaste deg ned" på fortauskanten om vannet går, men at du kan komme deg hjem for så å legge deg ned. Det er vel mest fordi at ikke navlestrengen skal komme i mellom hode til babyen og bekkenet, hvis fødselen er ordentlig i gang. - jeg ville iallefall kommet meg fortest mulig hjem og ringt føden så snart vannet gikk
AO3 Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. oktober 2008 Jordmor nummer to ga meg spesifikke instrukser om IKKE å gjøre noe annet OVERHODE enn å legge meg ned, skjønner du... Uansett hvor jeg var, eller hva jeg gjorde... *sukk*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå