Gå til innhold

dere som kan noe om sopp

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en brun/grå sopp her, som er hvit på undersiden. er den giftig?

prøvde og goodle men fant ikke ut av det. noen som har ett tips til hvordan jeg kan finne ut om den er giftig når jeg ikke har soppbok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smak ;-)

Hehe, neida, aner ikke jeg. Bare et tafatt forsøk på å være morsom.. :-P

Skrevet

Hoho! Var sikker på at innlegget handlet om underlivssopp:D

Jeg kan desverre ikke noe om sopp, hverken den ene eller andre typen:)

Skrevet

noen har smakt :S men han er like fornøyd enda.. også har jeg lest på de giftige og på matsopp, og den eneste det kan være om det er noen av de på den siden jeg fant så er det en matsopp *phu*

Skrevet

Haha :-D Smør den inn med canesten og se om den blir borte :-D

Skrevet

Oisann, har minsten vært på sopptur? Da krysser vi fingrene for at den ikke er giftig!

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Neineinei!

Er du det minste i tvil, ikke spis! Og informasjonen du gir holder ikke til å kunne si noe om hvilken sopp det er.

Selv når jeg er i skogen med en sopp i handa og soppboka i den andre, kan det være vanskelig å avgjøre hvilken sopp jeg har funnet.

Styr unna...;-)

Skrevet

jepp. egentlig plukket vi epler og mamma skulle bare en liten tur opp i treet for å få tak i de øverste.... det var ikke noe lurt

Skrevet

Du får holde et øye med poden, men så lenge han er i god form burde det vel være greit. Ring lege e.l. hvis du er i tvil, jeg kan desverre nada om sopp :-S

Skrevet

jepp, nistirrer på han.. hehe... men han reagere ikke. så får håpe det fortsetter sån. var bare en bitte liten bit.

Gjest Sauen er på tjukka igjen=)
Skrevet

Vanskelig å si noe om hva det kan være bare utfra informasjonen, men hvis du kan ta bilder av den og legge ut blir det lettere...

her er bilder av de giftigste soppene i Norge:

http://www.nrk.no/nyheter/1.6227432

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...