Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Dersom du skulle leie, ville du hatt med eller uten hvitevarer på kjøkken? Evt hvilke burde vært med og hvilke ville du ikke hatt med?

2. Dersom du kunne designet ditt drømmekjøkken, hvordan ville det sett ut da? Uten å måtte tenke på plass og pris. Hvor stort rom? Hvor mye hyller, skap skuffer? Noen spesiell type? Noe som er et "must" å ha på et kjøkken? Hvilke farger og materialer? Trenger litt inspirasjon :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Jeg ville leid med hvitevarer. Og hadde satt valdig pris på oppvaskemaskin. Mikro kunne jeg klart meg uten. Og i såfall så billig man kan skaffe selv om man er avhengig.

2. Har på 3 år tegnet meg to store kjøkken på 30 og 50 kvadrat. Så føler jeg har prøvd og feilet litt.

Anbefaler øy. Sånn at du kan lage mat og steke med utsikt ut mot rommet. Veldig koselig når man er flere i rommet.

En annen smart innretning er frysekuffer i benken.Kjempegreit selv om du har en fryser i boden.

Det er også greit å tenke på kort vei fra oppvaskemaskin til skap. Så du slipper å bære kopper og kar på andre siden av kjøkkenet.

Har hatt grue og. Veldig pent. Men synst det var upraktisk.

Skrevet

Har du stekeplaten i øyen da? Har tenkt på det og funnet en litt kul øy der hvor en kan ha en smal benkeplate på skrått over/bak igjen slik at man f.eks kan sette friske urter og slikt der. Men så tenkte jeg at det blir kanskje stress/dyrt med en ventilator rett ned fra taket? Vet du noe om det?

Skrevet

Vi har en ventilator fra Thermex ned fra taket. Men det er blitt så vanlig med øyer nå at utvalge på slike er ganske stort. Tror IKEA også har en slik. Og IKEA har bra hvitevarer.

Vi har montert ekstern motor som er plasser på krypeloftet. Var en av kjepphestene mine når vi skulle tegne kjøkken. For hater bråket fra viften og liker å få med meg praten i rommet hehe.. Men det er ikke alle ventilatorer du har den muligheten med.

Skrevet

Og ja..har stekeplate i øyen. Har vask til venstre, arbeidsplass i midten og stekeplater til høyre. Men da må den være lang. Må du velge mellom vask og stekeplate hadde jeg valgt stekeplate.

Skrevet

Ja prøver oss litt på IKEA, satt og tegnet masse i går ;-)

Nå skal vi ha en etasje over kjøkkenet igjen før koffertloftet, vil det gå an å gjøre som du sier likevel? Det hørtes jo utrolig kult og praktisk ut da! Har du noen priser på hva dette koster?

Skrevet

1) Ville hatt hvitvarer som kjøleskap, komfyr og oppvaskmaskin.

2) 30 kvm kjøkken hvor den ene veggen (bakveggen) er kun skap (ikke benker) altså helt rett fra gulv til tak med skap og integrert ovn, mikro, kaffemaskin. Foran denne veggen, en STOR øy hvor vask og stekeplaten er i tillegg til masse bankeplass. På andre siden av øyen (altså der man ikke har veggen med skap bak seg) så ville jeg hatt barstoler hvor andre kan sitte og holde kjøkkensjefen med selskap når h*n lager mat! :-) VIlle hatt heltre benkeplater eller granitt. Og rene fine flater på kjøkkenskapene.

Det koser ikke noe mer med vifte ned fra taket som er frittstående mot en vifte som kommer ned fra taket og sitter fast i veggen. Det er et hull fra taket uansett og viftene koster så og si det samme.

Skrevet

1. MED hvitevarer, alt utenom mikro :o)

2. Myyyyyyye benkeplass! Uten at den stykkes opp av vask her, og komfyr/platetopp der. Vi har oppvaskkummen på egen liten benkestump, og en hjørnebenk (med en kort og en lang ende) hvor platetoppen er på den korte siden, så vi får maaaasse benkeplass på andre siden :o)))) DIGG! For brukervennligheten sin del husk på følgende: Plasser kjøleskap, vaks og komfyr/platetopp i en trekant, slik at du har "jobbesonene" i nærhet til hverandre. Husk utforinger der skap møter vegg, ellers kan det hende du ikke får skapdøren ordentlig opp. Under benken ville jeg KUN hatt skuffer, skap er utrolig tungvint. Skap på vegg, evt et høyskap, og resten store gode kolonialskuffer. Ser penere ut og er veldig praktisk! Str på rommet er egentlig uvesentlig bare det utnyttes godt :o)

Skrevet

1. Leiet med hvitevarer, så en slipper å skaffe det selv. Skal det være innebygget så stekeovn i høyden, og koketopp annet sted.

2. L form synes jeg er en veldig bra form på kjøkken og masse skap. Høyskap som man kan ha tørrvarer i rommer mye, og brede skuffer. Ikke åpne hyller, ei heller vitrinedører er jeg så glad i- da må man jo ha det ryddig. Er heller ikke så fan av åpen løsning, men heller eget rom.

Skrevet

1. MED hvitevarer!

2.

*Drømmekjøkkenet er SVÆRT! Hvertfall 25-30 kvm

*L-løsning også en kokeøy

*kjølehjørne

*1 høyskap (er ikke så glad i de) til tørrvarer

*så og si bare skuffeskap som underskap (er jo SÅ mye enklere å holde orden og ha oversikt)

*hjørneskap med rundell til kjeler

*overskap som går helt til taket

*INGEN åpne hyller

*vitrineskap som overskap (vi har det med lys i og det er SÅ koselig)

Vi har lidingø fra Ikea og jeg ville hatt et kjøkken i samme stil om jeg skulle hatt nytt kjøkken også :)

Samme med vasken (hvit porselen), benkeplaten (tykk heltre eik) og flisene (rustikke fliser i beige sjatteringer).

Er ikke så glad i de minimalistiske kjøkkentypene, selvom de er fine å se på så er det langt ifra min stil :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...