våken_om_natta Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 ...har ikke sett noe til henne i dag... Hmmm, hva betyr det da? Kanskje hun er på sykehuset:-) Har lagt så godt merke til henne, siden hun har vært så aktiv her!
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Hei, så koselig å se nicket mitt ;o) neida jeg er ikke på sykehuset, men har ligget med kjempesmerter i ett døgn nå....så det var nesten så vi reiste innover i natt. Skal gi det litt mer tid før vi ringer. Jeg har 5 dager igjen til termin, og tar henne gjerne imot nå. 'hvordan går det med deg?? Lenge igjen?
lillegulletvårt=) Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 Åssen smerter har du Julie*fødeklar ...jeg var hos JM og fik tøyd livmor ..hatt rygg og mens lignene smerter i natt (2 siste døgn)..og diare og kvalme ,og har termin til mandag , =)))vil ha ut bebis nå *smiler*
våken_om_natta Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. oktober 2008 Der er du ja! Ble rent bekymra når du ikke hadde kommet med et eneste innlegg ennå i dag jeg;-) Bare hyggelig ment altså:-) Jeg har 13 dager igjen, 10 dager om jeg regner til mens-termin som overlegen mener er riktig. Det går veldig bra. Ikke utålmodig ennå. Jeg er dessverre en av disse som hadde en tøff opplevelse sist, og som gruer meg litt mer enn gjennomsnittet.
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 Lillegulletvårt=) det siste døgnet (og vel så det) har jeg hatt konstante sterke menssmerter i ryggen og harde kynnere, smerter i magen, spesielt i området opp under ribbeina mot midten og på venstre siden av magen nedover. Kjennes ut som jeg har ei skrustikke mellom beina som presser bekkenet mitt utover (gjort den siste uka, minst) - går som ei ku. jeg er sliten, trøtt, kvalm og veldig hoven i kroppen - tar alt som tegn til at jeg modnes og snart er klar for fødsel. Er 39 + 4 idag. tror selv at jeg lekker fostervann også, spesielt når jeg er på do
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 våken_om_natta så koselig at jeg er savnet på en positiv måte (*smiler*) takk for omtanken. Så vondt å høre at du hadde en tøff opplevelse sist, vil du dele historien din med meg??? jeg aner ikke hva jeg går til, siden jeg er førstegangs... Håper du får en lett og fin opplevelse denne gangen. Tror du at du føder før termin?
lillegulletvårt=) Skrevet 3. oktober 2008 #7 Skrevet 3. oktober 2008 Julie *fødeklar Er det ak som dte er luft i blæra da du tisser ,..derfor du tror at du lekker?? Hadde det sånn jeg og i forrige uke...ekkelt
våken_om_natta Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg bet tenna sammen og kom til 9 cm åpning, og da stoppa det opp. Skulle egentlig føde i vann, men det ble det jo ikke noe av da. Fikk fødselssvulst, dvs at man hovner og åpningen ble faktisk mindre. Hadde da brukt nesten et døgn på å komme dit jeg var. I tillegg lå gutten med panna først, så det hele endte med haste-ks. Det var ingen dramatikk rundt det hele egentlig, bortsett fra at jeg var veldig dårlig i etterkant og måtte ha blod osv. Det var heller skuffelsen over å kjempe så lenge, være nesten i mål ( uten epidural, kun lystgass og akupunktur) for så å bli snytt for siste innspurt. Var skuffa veldig lenge, følte at jeg ikke dugde osv... Så en ting har jeg lært: Man kan ikke planlegge fødselen sin. Nå går jeg med åpent sinn ( om enn litt frynsete nerver ). Håper på en normal fødsel denne gangen. Har vært igjennom en konisering, så har blitt fulgt opp i forhold til for tidlig fødsel, men ingenting som tyder på at jeg skal føde før termin. Førstemann kom dagen etter termin.
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #9 Skrevet 3. oktober 2008 Hei Julie, vi har samme form:) jeg har dog 23 dager igjen men snakket akk med riksen. Om du kansje lekker fostervann bør du bruke et bind, ser du at det blir en del kan dette bindet taes med på sykehuset så sjekker de om det er vann. Trett og kvalm og vondt og press og alt det der tyder på at her er det modent Julie:) Jo mer kynnere jo raskere går det, liker vi å tro. Har slimproppen gått? Det har den her hos oss, så derfor litt vanskelig å se om det er vann eller slim som kommer innemellom, noen kraftige kynnere og påbegynnende rier her.
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #10 Skrevet 3. oktober 2008 Hei Odelsjente i magen Så godt å høre at jeg modnes...for jeg begynner å bli sliten og klar for å få ut babyen nå. Sliter med brukket brystbein og magesår, i tillegg så når babyen sparker gjør det litt vondt...(litt mye) - men nå er det forhåpentligvis ikke lenge igjen. Jeg har ikke sett noe tegn til noen slimpropp, men nå har jeg mye utflod og har hatt det i hele svangerskapet (har ikke sopp eller andre infeksjoner, heldigvis) Når det gjelder kynnere så kan jeg ha det konstant i dagesvis...men de gjør ikke vondt, så det plager meg ikke....magen blir jo bare hard. Hvis ikke noe har skjedd til tirsdag skal jeg til legen og da setter han opp en time for neste uke igjen, og om jeg da ikke har født til uke 41 bestiller han time på Riksen, jeg skal føde der. Du også? Hvordan kjenner du rier?
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #11 Skrevet 3. oktober 2008 åh huff da, så kjedelig at du så og si var i "mål" med hele 9 cm åpning og ender opp med hasteks. Fødselssvulst, er det noe som gikk over av seg selv??? Nei det er vel umulig å planlegge en fødsel, det tror jeg på. Godt at det gikk bra for deg/dere og at du nå blir fulgt opp tett. Skjønner godt at du har litt frynsete nerver, det er helt naturlig når du hadde det så tøft sist. Får virkelig håpe at du får en fin og annerledes opplevelse denne gangen. Skal du føde vaginalt nå? eller må du ta ks?
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #12 Skrevet 3. oktober 2008 nei jeg føler ikke at det er som å ha luft i blære, men når jeg tisser så er jeg ferdig og lukkemuskelen lukker seg som normalt - men alikevel renner det en god del og jeg kan ikke kjenne at jeg klarer å lukke igjen den muskelen - dette har skjedd flere ganger, derfor begynner jeg å føle at det er fostervann. (hvis du skjønte hva jeg mente)
Tilia69 Skrevet 3. oktober 2008 #13 Skrevet 3. oktober 2008 Hei Julie! Jeg har også lurt på om du allerede hadde "sjekket inn" på Riksen :-) Men ikke du heller skjønner jeg... Du burde kanskje få sjekket denne mulige lekkasjen? Jeg fikk iallfall beskjed av jordmor for et par dager siden å ta på et bind ved mistanke om at jeg lakk fostervann - og så ta med med bind på Riksen for kontroll. Litt lang vei for deg kanskje...? Jeg har også begynt å bli veldig trøtt og få mye, litt vonde og tette kynnere. Spesielt om kvelden. Ikke mange dager igjen uten barn i huset for noen av oss nå :-) Klem:-)
våken_om_natta Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #14 Skrevet 3. oktober 2008 Fødselssvulst er bare at det presser mot så lenge at den siste cm ligger som en kant rundt barnets hode og det begynner å hovne. Det er borte nå. Planen er at jeg skal føde vaginalt, men at de griper inn raskere denne gang, dersom ting stopper opp. Siden livmora har vært åpnet, tåler den ofte litt mindre, så får ikke ligge med rier like lenge denne gangen.
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #15 Skrevet 3. oktober 2008 Hei Tilia Ja jeg synes veien til Riksen er litt lang, "bare" for å sjekke et bind - og så tenker jeg som så at så lenge jeg ikke lekker så alt for mye og det hele tiden produseres nytt fostervann, så er det ingen fare. Jeg vet at om jeg ringer inn, så vil de at jeg skal komme inn, og alt tar så lang tid (forrige gang tok det over ett døgn før de sendte meg hjem igjen) - men jeg får følge med og følge magefølelsen, tror jeg. Ringer selvfølgelig om det blir mer og mer. Så det skjer ikke noe hos deg heller nei...men vi har ikke så lenge igjen nå, så før eller siden så ligger vi på Riksen ;o) skal du se. Jeg er helt zombie idag og merker at kroppen jobber/modnes mer og mer. Tror selv at jeg kanskje har bittelitt åpning. Jm sjekket ikke noe sist, hun kunne ikke si om hode var festet heller. Har du vonde kynnere? Trodde det var rier som var vonde jeg, har hørt at kynnere bare er harde og stramme, men at de ikke skal gjøre vondt. Uansett, god bedring og lykke til. God helg, håper du kan kose deg litt Klem
Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #16 Skrevet 4. oktober 2008 har alle tatt helga nå eller? c",) eller skjer det noe spennende?
Mamman_til_Adine <3 Skrevet 8. oktober 2008 #18 Skrevet 8. oktober 2008 Hei Julie:-) jeg har 19 dager igjen, å har hatt kynnere i hele dag! varer ikke så lenge, men de kommer. Nå på ettermiddagen har de begynt å bli vonde. jeg trodde også at jeg hadde fostervannslekasje isted, men tenkte at det kanskje var bare utflod. jeg har samme følelsen som deg da jeg sitter på do, det renner liksom bare, etter jeg er ferdig og tissa. men lekker man skal det jo komme litt trusa når man går også? Du må ikke vente for lenge med å oppsøke føden om du tror du lekker, snakket med jordmor om dette igår. Kommer det vann ut, kan også bakterier fra skjeden komme inn til babyen. Nå er det ikke lenge igjen nei, kjenner jeg er klar som et egg!
Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #19 Skrevet 8. oktober 2008 Hei venterpåoktoberbaby jeg ble faktisk sendt på føden igår, for kontroll etter at jeg hadde time hos fastlegen, nettopp pga mulig fostervannslekkasje og det at det startet for snart en uke siden (og hvis de er lekkasje skal man normalt settes igang ila ett døgn pga infeksjonsfaren) det ble tatt ctg, som var fin. urinprøve som ga L3 utslag, men som viste seg å være fin likevel, og da en fostervannsprøve (en vattpinne som ble ført opp i skjeden) som målte om det evt. lakk fostervann - noe det ikke gjorde. så forklaringen ble at det må ha vært veldig tyntflytende utflod, da utfloden (sorry) kommer i forskjellige varianter, tynne, tykkere og ja......flere konsistenser, siden vi er gravide. Det er visst veldig mange som kommer inn for kontroll av mulig fostervannslekkasje, sa de på sykehuset, mens bare utrolig få faktisk lakk. MEN fordi at man må settes igang om det er lekkasje, så vil de at vi skal ringe om vi er usikre. så da var det bare å reise hjem igjen....det var mulig at hode var festet da, det var postivit ;o) så idag har jeg bestilt time hos legen for neste uke og håper virkelig at jeg ikke trenger den, men at jeg har vært på føden i mellomtiden - jeg er sååååååå klar for å føde nå. har mye vondt i ryggen, kynnere, svake rier og nedpress i bekkenet og et veldig spesielt trykk i høyre siden i området eggstokken. Det stikker godt i magen (over alt) også - men ikke noe av dette gjør sånn veldig vondt, synes jeg. Men, jeg merker nok når det virkelig er i gang -håper det skjer snart. *Lykke til med fødselen og så krysser jeg fingrene for at det skjer snart klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå