Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Husker for forrige gang at jeg vandret rundt med disse enorme nattbindene (og det nytter ikke med sånne tynne små). Får så lett sopp og kløe av bind. Som om ikke renselsen, hevelsen og eventuelle sting i seg selv er nok. Vurderer derfor tøybind (uuuuhhh så ekkelt! - de blir nok rene ved kokvask, akkurat som tøybleier...). Men de er jo så sykt dyre og må nok ha 3-4 per dag, så til sammen 12 stk så man slipper å sette på maskinen for ingenting. Hater bind! Er så utrolig klamt.
Eline på vei med nummer to Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg har tenkt til å kjøpe tøybind til renselsen, jeg liker ikke vanlige bind, de er så klamme og ekle, og jeg har et veldig sensitivt underliv så... men jeg har tenkt til å bruke tøybind til vanlig når jeg får mensen igjen da. Tror jeg enten kjøper en pakke med Moon ull - altså sperrelag i ull m/kneppbare bind i bambus til kraftig/postpartum, eller Moon AIO lettstelt (fleece&bambus) fra bleieboden.no. Evt en kombinasjon; vurderer en pakke med moon ull + fire ekstra bind + en pakke med moon aio - det blir 20 bind i 3 forskjellige størrelser, burde holde, koster 1525 kr. Synes ikke det er så ille, men jeg har jo tenkt å bruke de lengere enn bare de få ukene etter fødselen. Vi skal bruke tøybleier så jeg kommer nok til å vaske de sammen med bleiene.
AlmaN Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg har begynt å bruke truseinnlegg av tøy, kjøpt hos bleieboden, merke imse vimse, av bomull. De er veldig greie og jeg syns ikke det er noe ekkelt. Det er ikke verre enn truser. Bind med mye blod er kanskje litt annerledes. Vi har også tenkt å bruke tøybleier. Jeg bruker tøy på meg selv fordi jeg får sånn kløe av engangs truseinnlegg. Ja, av engangs bind også, når det er aktuelt. Tenker at barnet også vil føle det mer behagelig med tøy, håper i alle fall det blir ok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå