Gå til innhold

Sjekker dere barna deres for lus regelmessig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gjør det hver gang vi får slik lapp om felles kampanje om luse sjekk fra skole og barnehage.. Men fikk nå også en lapp fra skolen at en burde sjekke hver helg pga da ble det stoppet på et tidlig tidspunkt og en kunne unngå epidemier med lus..

Klør ved bare tanken, men skal bli flinkere å sjekke barna mine:) Vanskelig å sjekke jenta mi syntes jeg, langt lyst hår..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi fikk lusekam fra skolen, og da sjekker vi ganske ofte.

Skrevet

Nei ikke ofte, men sjekker også ved slike kampanjer.

Skrevet

Stort sett ved kampanjer ja. Skulle fått helsesøstrene til å ta noen runder pr år slik de gjorde før i tida. Ikke på grunn av jeg glemmer å sjekke ofte, men fordi da kunne alle som har lus tatt kuren i samme tidsrom

Skrevet

Ja det hadde nok ikke vært dumt om helsesøstrene hadde gjort det. Men nå er det vel en helse søster på 400 elever så blir jo litt umulig og få til samtidig uansett.. Er nok mange foreldre som ikke gidder og noen som glemmer å sjekke selv på disse kampanje helgene, og noen som ikke oppdager at sine har lus fordi det er helt i starten og vanskelig å finne.

Skrevet

Ja, det er synd at kommunene ikke vil ansette flere helsesøstre. Ikke bare for lussjekk, men også for å avdekke andre problemer og komme tidlig inn med tiltak. Tenker bla på barn/unge med psykiske problemer. Slik det er idag fungere systemet som skal fange opp disse barna veldig dårlig. Hm, tok en ny dreining på tråden jeg nå.. Men er litt opptatt av at det helsefremmende arbeidet som gjøres i dag er for dårlig. Det er bare brannslokning uansett hva problemene er.

Skrevet

Vi har aldri sjekket. Du minner meg på at vi må klippe håret til guttene snart. Takk for påminnelsen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...