Gå til innhold

"Jammen, KOFFOR, mamma???"

Anbefalte innlegg

Skrevet

He he, eldstemann på snart 4 år har blitt svært vitebegjærlig. Det er jo flott, men det er jammen ikke godt å vite hva man skal svare alltid...

Han sier at: I morgen skal jeg ha den matboksen i barnehagen. Jeg svarer at i morgen er det lørdag, så da er barnehagen stengt. Men hvorfor da?, sier han.

Jeg prøver meg på at det er fordi at lørdag kommer etter fredag som det er i dag, men det holdt ikke.... ;-)

Sukk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe... Kjenner veldig godt igjen den der! Vår 4 åringen har også "hvorfor det" (faktisk med den dialektuttalen, må nok finpusse litt på bergensdialekten hans ja, nå snakker han nynorsk...) som yndlingsord for tiden. Og hvert svar blir fulgt opp av ett nytt "hvorfor det?" også. Phu, han strekker tålmodigheten endel ganger, men er jo fint at han spør da! Så lærer han. Vi har nesten ikke hatt noe av dette med eldstemann faktisk, så jeg trodde kanskje gutter ikke var så nysgjerrige av seg, men jeg tok nok feil ja ;-)

Det vanskeligste er jo igrunnen ikke å svare, men å finne svar som passer til hans nivå synes jeg. Altså _jeg_ vet jo hvorfor det regner, tordner og lyner, men å forklare det til en 4 åring? Eller hvorfor man ikke kan plukke stjernene ned fra himmelen. Eller hvorfor noen mennesker er så tjukke (spurt foran en svært tjukk mann som ikke var fullt så svært glad da 4 åringen spurte meg *flaut*)...

Skrevet

Ja, det er akkurat det. Å finne et svar som han skjønner.. ;-)

De kan si noen pinlige ting, ja... :-/

Skrevet

Sånn er det her også...Omtrent uansett hva vi snakker om kommer jenta mi på 3 med; KOFFOR det, mamma? Hehehe, ikke alltid like lett å svare på de vanskelie spørsmålene=)

Skrevet

Hehe, det er ikke så lett å svare på sånt, nei. Det tar liksom aldri slutt. Og Alva - den situasjonen hørtes grusomt pinlig ut (minne rom en lignende jeg hadde med mellomste da hun var 4).

De sier mye annet rart også. I går hadde vi denne samtalen.

Gutten: Mamma, vet du hva som kommer ut av rompen til Batman?

Jeg (veksler muntert blikk med storesøster på 15) : Nei?

Gutt: Flaggarmusar. Det er HELT sant.

Skrevet

He he, herlig ;-)

De lærer mye rart at de store i barnehagen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...