*Lykkelig 1984* Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Hei alle sammen! Da hopper jeg inn her til dere her:) Jeg er en jente på 24 år som så smått har begynt å tenke på barn. Har samboer, fast jobb og leilighet. Har alltid sett for meg at jeg skulle bli en ung mor, men nå vet jeg faktisk ikke om jeg vil ha barn i det hele tatt!? Alle par rundt oss har nå fått barn, eller er gravide. De er riktig nok litt eldre enn meg da dette er venner av min samboer på 28. Har problemer med å tenke på å gi opp friheten min.... det å kunne gjøre hva jeg vil, når jeg vil, samboeren min er helt enig, og sier at visst jeg ikke vil ha barn så har det ingenting å si for han, for han er det å få barn ikke så veldig fristende da han selvfølgelig får høre alt det negative via sine kompiser. På den andre siden har jeg et veldig godt lag med barn, og elsker å sitte barnevakt dog for en liiiiiiten periode, syns bare det virker som et evig mas altså..... På den andre siden er det jo på en måte forventet av oss, ihvertfall fra svigers sin side da min svigermor allerede har begynt å strikke babytøy! huff og huff, det var godt å få luftet seg:)
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 kanskje du burde vente noen år til? virker som dere overhodet ikke er klar for dette..
AS3* Skrevet 4. oktober 2008 #3 Skrevet 4. oktober 2008 Enig med TopSecret. Vent.. Det er ingenting å stresse med ennå. Enten kommer baby-febern eller så kommer den ikke. Selv om svigers presser er det ikke dermed sagt at du MÅ få barn hvis ingen av dere vil. Man kan få et rikt liv uten egne barn, og det begynner å bli mer og mer akseptert å være frivillig barnløs. Du har jo masse barn rundt deg som du kan "låne" i perioder hvis du trives med det. (Jada jada jeg vet at det ikke blir det samme osv -men det kan være koselig allikevel?) Kanskje du kan bli den ressurs-sterke barnepassern i vennekretsen deres, som redder småbarnsforeldre ut av knipa når det passer deg? :-)
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 Henger meg på de andre damene her, høres ut som du bør vente litt. Er ingen ting som haster. Lev livet, og så får dere tenke på om dere i det hele tatt ønsker barn om noen år. For som du selv sier, blir man noen gang klar? Er ikke alle som blir "klar" og finner et tidspunkt som passer. Men om man vet at man vil ha barn får man ryddet plass til det. Men foreløpig er det ikke noe å stresse med for dere. Hvem vet, kanskje babyfeberen tar dere også etterhvert;) Når det kommer til din svigermor hadde det kanskje vært en idee å fortelle henne at det er ikke alle som vil eller kan få barn (den siste har min veninne brukt med stor suksess. Hun sa bare at de burder være forsiktige med å mase sån, for for alt de visste kunne de ha forsøkt lenge uten at det hadde blitt noe. Da ble det stilt gitt..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå