Gå til innhold

Hvordan ser det ut hjemme hos dere nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere vasket og ryddet til helga? Hvor nøye vasker dere?

Her ser det så jævlig ut at jeg rett og slett blir deppa. Klarer ikke rydde for jeg har en unge som ikke sover. Er helt på felgen... Går det an å kose seg foran tven i et hus fra hel....?!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke så ille på kjøkken, bad, oppå bord osv (kan uansett ikke ha rot på bordet for da river mini det ned), men stuen er full i poser, ekser og bossekker med klær siden jeg holder på å sortere klær for høsten. Dvs pakke ned det som ungene har vokst fra og finne frem klær som de to minste kan arve og bruke. dette er ufattelig kjedelig og langdrygt så derfor utsetter jeg det hele tiden og da tar det tid, hehe... Men, snart ferdig nå og da kan alt bæres opp på loftet igjen og stuen støvsuges og vaskes så ser det så fint ut atte :-) Ok, må rydde bitte litt også da.

Skrevet

Ser helt bomba ut her, pleier å rydde på søndagen vi, så er det ryddig og reint til ny uke, og så koser vi oss heller sammen i rottereiret i helga :)

Skrevet

Hos oss er det ganske ok nå..

Må støvsuge og vaske badet ikveld, når jeg engang kommer meg hjem fra jobb, men ellers har vi klart å ha det greit hele uka.

Nå skal det sies at vi ikke har barn da..

Har du ikke et rom som du kan lukke døra til og ikke trenger å være på?

Det har vi, og der hoper det seg opp meg rene klær som skal legges sammen..

Prøv å flytte litt inn dit isåfall, selvom du bare flytter problemet.. Fei over med støvsugeren og rist duken, så ser det mye bedre ut :)

Kriserydding kaller jeg det :)

Skrevet

Tumdedum, sitter her behagelig ved pc-en, superryddig rundt meg og venter på VASKEHJELPEN! Beste investeringen jeg har gjort! Anbefales!

Skrevet

Liten plass og mange unger, derfor ser det bestandig forferdelig ut hos oss.

Skrevet

Pleier og støvsuge og gå over med en mopp en gang i uka.. Som regel mandag.. (stue, gang og kjøkken. )

torsdag og fredag er vaske\rydde dager.. Så sto opp kjempetidlig idag, har vasket stue, gang, kjøkken, soveromx3, badx2. hehe-.. Hadde ryddet ferdig igår.. Nå gjenstår bare klesvask, og sortering av klær.

Mitt tips er og være konsekvenkt. Jeg setter meg ikke til og se tv, eller gå på data før alt er gjort. Får sønnen til og hjelpe med småting vis han er hjemme og villig.

Men man kan fint kose seg i et hus som ikke er ryddig og pent og da.. :) Ser ofte bomba her og.

Skrevet

Helt strøkent er det ikke....men det er ikke verre enn at jeg hadde turt å slippe inn svigermor eller mamma for å nevne de to mest fryktede gjestene..hehe ;-)

Er rent her og luktet grønnsåpe og klor, men det står et fullt tørkestativ på stua her, og kjøkken bordet flyter av bøker siden jeg studerer og prøver å lese litt med syke barn i hus...og så ligger jentene på hvert sitt pledd og har puter og dyner på stua...litt leker på gulvet... Står to tomme farrisflasker på benken og et par kopper og glass ved vasken og en potetgull pose og en kjekspakke ligger på benken...alt i alt...tålelig greit til å være et sykdomsramma hus...

Skrevet

Hadde du spurt meg for fire timer siden, så hadde svaret vært: Rotete og støvete :o) men ikke nå, nei!

Har vasket hele huset med unntak av to rom som vi ikke bruker særlig mye. Så nå er det reint, og deilig. Vi vasker huset enten torsdag eller fredager, det er fast. Er deilig med nyvaska hus i helga, reint på senger og at ting ikke flyter som det lett har en tendens til å gjøre ellers i uka.

God helg :o)

Skrevet

Og et tips til deg som føler du er på felgen, det er ikke store grepene som skal til før det brått ser bedre ut, og det klarer du selv om barnet er våkent, det er jeg sikker på :) rydd, få vekk ting fra bord, oppvask etc, tørk av bordene, benker etc, støvsug kjapt, så ser brått alt bedre ut.

Skrevet

Jeg er hjemme med sykt barn idag og har fått vasket gangen og rommene til ungene, samt ryddet på badet.

Etter jeg har hentet tuppa i bhg skal jeg få vasket og ryddet kjøkken og stua=)=) Da ser det greit nok ut til helga gitt=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...