bente69;) Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 ....hvor lenge er det egentlig forsvarlig å bare drikke eplejuice blandet halvt om halvt med farris? Etter jeg kom hjem fra Tyrkia (forrige torsdag)har jeg hatt kraftig diare. Har levert avføringsprøve mandag hos legen, men har ikke fått svar på den enda. Alt renner gjennom, drikke også, det høres ut som noen heller en bøtte med vann ned i toalettet når jeg er på do. Rosetten begynner å bli rimlig sååår, ja *snufs* Så det er legen som har sett meg på drikke "kuren" ihåp om at diaren skal ta slutt. Glemte å fortelle at jeg også tar en Gerimax pille (vitaminer, mineraler, ginseng ca). Så dere kan jo tro jeg er mett og god, vondt i hode og trøtt hele tiden er jeg også. Har gått ned litt over 5 kg på en uke, men de kg renner vel på med engang jeg begynner å spise igjen...*sukk* Vi hadde en super ferie, men fyfaen for et helvete det har vært etter jeg kom hjem! Nå har jeg heldigvis ikke vondt i magen lengre, det hadde jeg mens jeg spiste. Nå bare flyr det ut, nesten like fort som det kommer inn. Beklager detaljene. Dagens sutre innlegg fra meg.... Hilsen ei som kunne brukt hele sparekontoen på litt mat, for jeg er såååååååå sulten.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Uff det hørtes kjempekjedelig ut:( Bra du rakk å komme deg til Norge før du fikk det.. Du får forte deg å bli bedre----God bedring:)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 Off så kjedelig da!! Håpe det snur nå så du blir frisk. Har du tatt blodprøver og slikt også for å se hva det kan være? Hørtes jo ikke sundt ut å gå slik over så laange tid. Så du "sykehuset" på tv3 igår. Der var det en gutt på 12-13 år som hadde vært i Spania og hadde magevondt som var inne på sykehus for kontroll... Da snakket de litt om infeksoner, salmonella og slikt.. Men klarer ikke å huske hva de sa i detaljer så bedre jeg lar være å si noe så det ikke blir feil. Men de tok iallefall blodprøver på gutten for å se om han var dehydrert og for å se om det var infeksjon i kroppen hans.. Masse god bedring!!!!!!!!!!
moota m storebror&lillebror Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg tenker også litt på faren for dehydrering når du skriver det. God bedring i alle fall!!!!
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 Har du prøvd kulltabletter fra apoteket? Grusomt å spise, men de drar til seg diverse bakterier i mage/tarmsystemet
blond Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 Du må smøre deg med zinksalve eller støtpulversalve så du slipper å bli sår(ere)! Høres ikke noe særlig ut dette, nei, men jeg ville nok prøvd å spise litt, f.eks banan og fullkornkjeks, blåbær(syltetøy), drukket biola. Er det like ille med resten av familien? God bedring!!
bente69;) Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 4. oktober 2008 Hello girls;) I dag er livet sååå mye bedre. I går kveld var en gjeng venninner samlet hos en venninne av meg. Jeg viste raclett stod på menyen, så jeg bestemte meg utpå dagen i går, at jeg skulle spise det samma f. Det gikk egentlig som ventet, det kom ut etter ett par timer (å det er jo rekord). Men jeg har ikke vært på do i natt, å det er jo helt kongebra!! Spiste frokost for ca 2 timer siden, ingen antydning enda på at den skal komme ut som vann. Så akkurat nå følger jeg meg myyyye bedre. Håper jeg nå er på bedringensvei:) Resten av familien er helt fine, bare jeg som har vært/blitt syk. Nå har kællen og snuppa reist til oldefar, han bor i gokk *ler* de skal kjøre ca 3 timer pr. vei. Så jeg fant ut at jeg gjorde lurt i å være hjemme. Så nå lurer jeg på hva jeg skal finne på frem til i morgen kveld?!?.....
Gorosa Skrevet 4. oktober 2008 #8 Skrevet 4. oktober 2008 Hei på deg! Så bra at du føler deg bedre. Da sønnen min hadde diaré i to uker, fikk jeg beskjed om å gi ham gele (sukker med stivelse ), søt saft og brus. Ikke melkemat! Når han følte for å spise noe, skulle han ha loff eller annen lett fordøyelig mat. Det var viktig å være forsiktig med maten slik at tarmene ikke ble mer irriterte. Han ble SÅ tynn. Ryggraden hans stakk skikkelig ut, og knærne ble liksom kjempestore. I kveld foreslår jeg at du koser deg med seigt godter, kanskje spagetti med mild saus, og det du måtte lyste av brus. Ellers er havregrynsaftsuppe veldig næringsrikt. Og lagd med sobærsirup og sukker er den ganske god. Ellers kan du jo spise det du har lyst på, men litt av gangen Lykke til!
NoDoubt Skrevet 4. oktober 2008 #9 Skrevet 4. oktober 2008 Off stakkars deg:-( Hadde en sånn tur da jeg var ny-gravid med M. Det varte i 14 dager... Hvor lenge har det holdt på hos deg nå? Sender deg god-bedrings klem:-)
bente69;) Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 4. oktober 2008 Ja, nå syns jeg ganske så synd på meg selv...... Begynte forrige torsdag, spiste frem til mandag midt på dagen. Spiste ikke noe fra mandag ettermiddag til fredag kveld. Så spiste jeg i går kveld og i dag. Frem til i dag formiddag har det meste bare flydd ut igjen, farvet vann (beklager detaljene). Nå følte jeg meg mye bedre frem til i 17 tiden i dag. Men nå føler jeg meg akkurat som jeg har gjort tidligere i uka, grusomt vondt i hode, veldig tørst, trøtt, sjelven inni meg, rar i magen, bæsjer mega tynt og generelt veldig rar i kroppen, skjønner ikke noe jeg.... Takk for klemmen snuppa:)
NoDoubt Skrevet 4. oktober 2008 #11 Skrevet 4. oktober 2008 Off jeg forstår så godt hvordan du har det. Husker at viss jeg bare bevegte en finger så måtte jeg på do. Jeg lå i senga stort sett hele tiden. Var redd for spira og. Ble heldigvis sykemeldt. Måtte og levere avføringsprøve men har faktisk aldri hørt resultater av den. Spiste du noe som de andre ikke spiste?
bente69;) Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter #12 Skrevet 4. oktober 2008 Husker ikke.... Vi hadde jo all inklusiv, buffet til frokost, lunch og middag. Så jeg har ikke peil på hva det kan ha hvert. Har vært hos legen to ganger forrige uke, skal ringe igjen på mandag. Da må de jo ha fått svar på avføringsprøven. Det var sikkert ikke noe lurt å gå 2 timer på Mosseporten i dag *ler*
NoDoubt Skrevet 4. oktober 2008 #13 Skrevet 4. oktober 2008 Du har da jammen guts og som går på shopping med renne-ræv;-)
bente69;) Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter #14 Skrevet 4. oktober 2008 Dem har jo do på sentret da...*ler* Var der bare to ganger *ler mer* Faen, det er ikke så ofte jeg kan gå på shopping helt aleine, så jeg måtte jo benytte meg den luksusen. Kjøpte ikke noe til meg da, men en dåpsgave og masse tøy til snuppa på name it. Uff det ble over 1000 spenn.... Men hun blir fin da.
NoDoubt Skrevet 4. oktober 2008 #15 Skrevet 4. oktober 2008 Hehehehe;D Bra du rakk frem til dassen da;D Har og vært på shopping i dag. Til meg selv faktisk:-) Shopping er gøy! Men jeg hadde ingen "tisse ut rompa" stopp! Hahahaha;D Ler meg skakk;D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå