Gå til innhold

Dilla i svangerskapet


mammatiltussetroll

Anbefalte innlegg

Inspirert av min gravide svigerinne, som har fått seriøst dilla på karameller. Kom da til å tenke på hva jeg hadde dilla på da jeg var gravid.

 

-Med Malin var det en jubileumspakke med forskjellige sjokoladebiter

 

-Med Ariel var det milkshake, hjemmelaget med fløteis, H-melk og gjerne karamellsaus eller sjokoladesaus eller noe slikt. Gjerne 3 0,5l glass for dagen.

 

-Med Theo var det flere ting. Hocky-pulver, som var nesten umulig å få tak i, var en absolutt nødvendighet. Det gikk heldigvis over da den verste kvalmen begynte å gi seg. Da var det sitroner som var det store, sitroner spist som appelsiner. Og sterk mat, så sterk at ingen andre kunne spise den. Og chilli, spist som gulerot. Mannen min synes det var så ekstremt, at vi måtte høre med jordmor om jeg kunne spise det, og heldigvis så gikk det fint.

 

-Med Hennie var det bananasplitt is, en boks hver dag.

 

- Med Leni var det ingenting, men det var ikke et normalt svangerskap heller.

 

Når jeg tenker på hva jeg spiste, spesielt med jentene, så lurer jeg på hvordan jeg kunne unngå å legge på meg minst 50kg. Men det meste jeg la på meg i et svangerskap var 8kg, og det var med Theo. Har nok vert ganske heldig der ja. Mannen min derimot, han la godt på seg i alle svangerskapene.

 

Hva med dere, noen spisielle dillaer?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde vel egentlig ikke dilla på noe, men syntes en spesiell type epler var godt. Fiji-epler, sprøe, søte og med "netting" utenpå hvert eple...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom aldri så langt jeg i noen svangerskap. Hadde nok med å finne ut hva jeg kunne ete som ikke kom opp igjen:) Det eneste jeg måtte ha, pga kvalmen og ikke fordi jeg måtte, var mariekjeks. Så svigermor er veldig ops om vi kjøper mariekjeks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loppelill: 1 april neste år må dere passe på at dere kjøper mariekjeks så svigermor får det med seg! ;-P

 

Med Magnus var det vannmelon, mango og jordbær. MÅTTE ha oppskåret vannmelon i kjøleskapet. Med Håvard har det vært litt sjokolade og is, men ikke de helt store dillane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innbilder meg liksom at jeg ikke har hatt noen diller, men det gikk med noe syke mengder tomater i en periode nå. hehe

Ellers så har jeg aller helst drukket colaen min iskald med sitron i begge gangene. Sitron er ikke så big deal ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...