Gå til innhold

Kan jeg si ifra til barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De serverer varmmat i barnehagen til ungene mine og yngstemann kommer stadigvek hjem fra barnehagen med store flekker på klærna. Ofte fra pastasauser etc. Det går ikke alltid bort i vask og jeg kjøper ganske dyre klær til barna og liker at de kler seg pent. Derfor er det fustrerende at flere av yndlingsplaggene har havnet i søppla. Har ikke lyst å virke sur, men kan jeg be dem om å bruke smekke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor bruker du de dyre klærne i barnehagen? Kle ham i billige,men behal\gelige og varme klær i barnehagen.Så kan han heller sprade rundt i de dyre klærne hjemme;)

Skrevet

Jeg ville synes det var veldig sært om du klaget på at ungene skittner til klærne sine. Du kan jo godt spørre på en pen måte om de kan bruke smekke, men det er vel smartere å kjøpe klær du ikke trenger å være redd for til å ha i barnehagen.

I barnehagen der mine barn går har jeg overhørt foreldre som har instruert ungene sine i å være forsiktige så de ikke blir skittne på de fine klærne sine. Jeg må innrømme at jeg synes veldig synd på de ungene.

Skrevet

Uansett om det var billige klær ville jeg gjerne at de bruker smekke. Synes ikke noe om at han går rundt med matflekker på klærna hver dag. Grunnen til at jeg nevnte de var dyre er at det blir dyrt å erstatte, men hovedpoenget var at jeg ikke vil han skal gå rundt med flekker

Skrevet

Det kan jo hende at de bruker smekke,men blir skitne allikevel?Det klarer i hvertfall min lille. Unger skitner seg til,helt unodvendig å kle dem i dyre klær i barnehagen.

Skrevet

Det er nå iallefall ikke sånn jeg er. Barna mine får selvsagt leke og skitne seg til, men når de spiser pastasauser etc så det vel ikke noe mindre moro om de slenger på en smekke vel. Kjipt å måtte kjøpe nye klær så ofte, uansett pris

Skrevet

nei de bruker ikke smekke

Skrevet

Ser ikke problemet med at barna bruker en smekke når de spiser. De er vel ikke sært det? Synes du kan si ifra

Skrevet

Litt søl må man regne med, men det må være lov å be om at de bruker smekke til sølete mat.

Skrevet

Hvor gammel er han da? Rart om de ikke bruker smekke synes jeg. Om han er liten

Skrevet

Om det er greit å bruke smekke avhenger litt av alderen også. Under 2 år så går det vel helt greit. Over 3 eller i storbarnsavdeling tror jeg det ville være veldig pinlig for barnet å måtte bruke smekke.

Skrevet

Tviler på at smekke hjelper så veldig da.. De klarer jo ofte å bli grisete uansett.. På armer osv.

Men hvorfor kler du barna i så dyre klær i bhg.? Greit nok at det er surt med ikke så dyre klær også, men det er kanskje ikke fullt såå surt om de blir ødelagt..?

Guttenmin spiser selv, å det blir mye gris. Men de aller fleste flekkene går bort med biotex som jeg tar rett på flekken litt før vask, eller rett før vask..

Skrevet

Da hadde jeg rett og slett kjøpt inn et sånt "smekkeforkle" selv, tatt med i barnehagen, ledd og smilt og sagt noe ala: "Ja, du vet, han søler sånn, at jeg kjøpte et slikt jeg! Er det ok at han bruker der i barnehagen også?".

Ellers er jeg enig i at klær man er redd for, tar man ikke på barnet i barnehagen. Barn er barn uansett, og vondt for deg også å gå og ergre deg over skitne klær. Evt. kan han kanskje bruke en gammel genser over den egentlige genseren når han spiser?

Skrevet

Da går det nok greit med smekke, men du må nok regne med litt flekker uansett.

Skrevet

skal love deg at han blir grisete selvom han bruker smekke. (selvom jeg er enig i at de kunne jo brukt det..) Men ville ikke gjort noe poeng ut av det. At han går rundt m matflekker, burde du tåle synes jeg. Sånn er det med små barn.

Skrevet

Barn må nesten få lov til å bli skitne, men skaffer du deg en slik spray som dette, så er du ihvertfall kvitt flekkene;

http://www.vanish.no/

Skrevet

SKJØNNER HVA DU MERER.. FOR SELV OM VI IKKE BRUKER DYRE KJÆR SÅ KOMMER DE OFTE FLEKKER PÅ. OG EG SENDER IKKE UNGEN I BH MED FELKKER PÅ KLERENE..

MEN BH BURDA KANSKJE GI NOE MAT SOM IKKE SETTER FLEKKER. I VÅR BH PRØVER VI Å PASSE PÅ SÅ UNGENE IKK FÅR PÅ SEG MET SOM GI FLEKKER. DE ER JO NOE SOM DE ANSATTE BØR TENKE PÅ. DE HAR VEL UNGER NOE AV DE VEL..

VI BRUKER ALLTID SMEKKER NÅR UNGENE FÅR VARM MAT, OG DE SOM GRISER EKSTA MYE FÅR HJELP TIL Å SPISE.

Skrevet

Jenta mi kommer ofte hjem med matsøl på klærne, men jeg får det stort sett bort... :o) Vi bruker flittig vanish! Men jeg lar det ofte ligge i noen timer etter at jeg har sprayet på før jeg kjører maskina!

Synes det var smart som hun over her sa, at du kan kjøpe kappe og høre om det er ok at de bruker det... Men det ville aldri falle meg inn å klage til barnehagen på at min treåring får flekker på klærne! :o) (For det kan de få når de blir eldre også.. ;o)

Skrevet

Det må da være helt i orden å be barnehagen om å bruke smekke, spesielt når gutten er så liten.

Jeg hadde følt det akkurat på samme måte som deg om de ikke brukte smekke i barnehagen. Det blir uansett nok flekker på klærne med smekke...

Skrevet

Jeg ser på det som et trivselstegn når ungen min kommer hjem flekkete og skitten.Da har han utfolda seg i barnehagen:)

Skrevet

Poenget er jo ikke om ungen trives eller ikke. Poenget er klærna, som går i stykker. Tror ikke HI ikke vil at ungen hennes skal leke liksom.

Hadde spurt om de kunne bruke smekke jeg. Enkelt og greit. Skjønner godt at du ikke vil at klærna skal bli ødelagt. Man bruker jo ikke klær med flekker, så kommer ikke flekkene bort er jo plagget ødelagt. Blir dyrt og dette skjer ofte..

Skrevet

Hei:)

Jeg jobber i barnehage....

Skjønner det er kjedelig med alle disse flekkene, men det er jo slik at barna skal lære seg å spise selv... Da kan de ikke unngå å få gris på tøyet...

Hadde du kommet til meg i min barnehage og spurt om vi kunne være så snille å bruke smekke på han, så hadde jeg sagt "selvfølgelig kan vi det..Så fint at du sier ifra:)"

De som jobber i barnehage (stort sett vil jeg tro) syntes alltid det er hyggelig om dere kommer med positive el negative tilbakemeldinger på alt mulig egentlig.....Så får vi kanskje noen nye utfordringer generelt da;)

Si absolutt ifra i stedet for å irritere deg... Personlig hadde jeg aldri sendt barnet mitt i dyrt tøy i bhg...:)

Skrevet

Selvfølgelig kan du be bhg om å bruke smekke på barnet ditt:)

Men litt svinn må du nok regne med uansett da!

Skrevet

Mini brukte ikke smekke i begynnelsen i barnehagen og ble så full av matved de fleste måltidene at de måtte skifte på han og når han i tillegg stort sett ble gjennomvåt i utetiden ble det ofte 3sett møkkete klær på en dag! Jeg spurte om de kunne bruke smekke på han og de så litt rart på meg når jeg spurte,men nå slipper vi så mange skift hver dag og jeg tror de egentlig skjønte hvorfor jeg spurte:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...