Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som er borte i helgene feks?

Hva pakker dere med til bebyen da? Av klær? Av sparkebukse, body natttøy bukse osv? Hvor mye holder det å ta med liksom når man skal bort fra fredag til søndag?

Ja jeg vet de kan grise masse, men må man ha med 3-4-5-6 ting av hver?

Herregud føler meg talentløs her nå altså hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann

Ikke helt det samme, men når vi dro bort en hel uke, hadde jeg med to skift pr dag. Men det var når hun var 3 mnd, og ikke griste så mye. Var heldig med at hun ikke gulpet så mye heller.

Nå derimot, tror jeg fortsatt jeg hadde tatt med 2-3 skift pr dag. Og ja , det er nesten hele garderoben hennes, men bedre og være før var. Slippe og måtte bruke penger på og kjøpe klær hvis man ikke har peng til det, som oss.

Skrevet

Min baby er nå 7 mnd og når vi er borte fra fredag til søndag så inneholder hennes koffert:

2 pysjer

5 bodyer

3 strømpebukser

x antall gulpekluter

2-3 smekker

Bamsene hennes fra senga (2 små)

1 par sokker

1 lue

1 fleccedress

1 bukse (hun ligger i kun strømebuksa inne så derfor bare 1 bukse)

+ stellekremer, vaskekluter o.l.

Har alltid med litt for mye enn lit for lite... Dette pakker jeg når vi dar på hytta. Seng med sengetøy har hun ståendes der, ellers hadde jeg hatt med det også.

Skrevet

har vært våken lenge jeg! Babyen sover som regel frem til 6-7-tiden og da står vi opp.

pakker nesten hver helg, så det er bare å måke ut av kommoden hennes og oppi bagen. Men så har vi et fast sted vi drar til da og der har vi alt stelleutstyr, leker osv.

Bruker lite klær dersom hun ikke har diare. Tar med et skift per dag+ nattøy og noe varmt til hele kroppen (to ulljakker/dresser - for det hender jo det blir noen uhell på dem også....)

Skrevet

Takk til dere som har svart, det høres jo kjempe genialt ut... Jeg bare følte ista når jeg skulle pakka at herregud, trenger jeg så mye, tok ut litt, nei det blir for lite bla bla bla.....

Jeg pakket da 5 bodyer, 1 ull (kaldt dit vi skal) 3 sparkebukser, 1 bukse, 3 natt tøy og en fleecedress.

Også reiser vi jo med et sett med klær og, så jeg trenger vel ikke mer?

Grunnen til at jeg er så usikker, er fordi han gulper sjeeeeeeldent, de gangene han gulper, renner det ned kinnet og ikke på klærne faktisk... Og han har tisset gjennom kun 2 ganger tror jeg og han er nå straks 3 mnd;)

Aldri bæsjet heller gjennom!

Hmmm føler meg lettet etter å ha spurt her nå... Igjen: Takk for svar;)

Skrevet

Høres ut som en bra koffert til babyen dette! Spes siden han ikke gulper og sånt... Når mi var 3 mnd var hun en ekstrem gulper og det gikk for 4 bodyer om dagen... nå er vi heldigvis nede i kun 1-2 bodyer om dagen!

Og skulle du være uheldig, så er det ikke værre enn å skylle opp en body i vann hvis du skulle gå tom. Har gjort det mange ganger jeg og babyen lider ikke av det! :-)

Skrevet

Nei er jo som du sier, skulle en gå tom, kan man bare skylle de opp, eller faktisk bruke vaskemaskinen til svigers haha;)

Men litt kjekt å slippe det og;)

Hmm her kan jeg faktisk bruke samme body i 2 dager, er det litt rart eller? Spør dumt nå kanskje........

Men jeg pakker jo med litt ekstra så jeg slipper å tenke på gris, for han skulle jo finne på mye rart når vi skal ut hehe;)

Skrevet

Søler han ikke noe, så kan du jo fint bruke den flere ganger ja. men jeg likte å skifte ihvertfall 1 gang i døgnet pga hun hadde litt tørr hud også så hun flassa litt...

Og har dere vaskemaskin dit dere skal så er du jo ihvertfall sefe! Sånn luksus har ikke vi på hytta våres... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...