Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Hvordan gjør dere det med barbering nedentil før fødsel? Pleier jo å være langt freshere der enn jeg har vært på lenge.. og syntes det blir litt flaut - men pga magen endte forrige barbering med flere kutt ..au! Så nå ønsker jeg noen beroligende ord, om noen har det.. Og har du født før - hva gjorde du`? Syntes det høres flaut ut at jm barberer før hun syr osv også.. uff uff.. stakkars jm. hehe
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Hahha ikke fortvil når fødselen setter i gang tenker du ikke på hår der nede. Jeg hater å ha hår nede og barberer nesten hele og med stor mage er det problem. Sist barberte jeg meg dagen før fødselen, viste ikke jeg skulle føde 3 1/2 uker før. Tar speil og holder det i dusjen mens jeg barberer, det blir ikke like glatt og fint men får tatt en del. Har spur mannen om hjelp men han nekter han er redd for å skjære meg men det blir uansett en liten massaker der nede på slutten av svangerskapet.
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 hei! det er et naturlig sted å ha hår, så ikke tenk på jordmor. De er vant til alle typer, fra glattbabert til urskog. Jeg personlig stusser hårene, men har litt hele tiden. og det var ikke noe problem når jeg måtte sy under sist fødsel. Så ikke tenk på det, kroppen har skapt oss med hår der nede og noen velger å ha dem og andre ikke. Alt er like naturlig for dem, ta en opprydning etter fødselen du når du føler for det.
babygullz <3 vilde Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 Hu ene jordmora sa t venninna mi etter ho hadde født,. at hun syntes d var bra at dagens "mote" var å fjerne d meste for nå kom ikke alle disse svære buskene inn.. blir jo mye mer gris og discusting med masse busk, og så må dem jo barbere for å sy.. Kan være så natulirg d bare vil, en sstor busk er ulekkert uansett, og selv om man ikek skal være lekker når man føder, så trenger man ikke være så ulekker som mulig...
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 Unnskyld meg - men hva slags innlegg er dette til en kommende mor som ønsker å bli beroliget? Den kommentaren sier mer om en enkelt jordmor enn hvordan den er i situasjonen? Jeg kommer ikke til å ofre barbering før fødsel en tanke - de har sett alt - og det er så mye annet som skjer under en fødsel. Jeg har også født før, og det var det siste jeg tenkte på da? Skal man f.eks. ikke kaste opp fordi det er ekkelt? Ikke brøle for det kan være ubehagelig? Skamme seg over kroppen om den ikke er slik man skulle ha ønsket? Ikke revne for det er ekkelt? Stille til fødsel oppsminket for at man skal se litt penere ut? Prøv å sette ting litt i perspektiv - du skal bli mor Babygullz - et slikt innlegg viser ikke mye modenhet... ".. man trenger ikke å være så ulekker som mulig...". Det er tross alt en fødsel man skal igjennom.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 Hvis jm synes det er ekkelt med buskvekst på gravide, synes jeg hun virker rimelig fjern. Da virker det ikke som hun har satt seg helt inn i fødesituasjonen, kanskje her hun ikke vært gravid selv? Jeg pleier å trimme ganske mye til vanlig, men nå er det nær urskog neddi der. Hvis jm synes det er disgusting, så send en annen....
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #7 Skrevet 3. oktober 2008 Tror hun jordmora der må være litt spesiellt. Tviler veldig sterkt på at det er mange jordmødre som tenker det samme. Tror det er de færreste som bryr seg om om man er barbert eller ikke når man kommer å skal føde. Tror ikke det er alle jordmødre heller som barberer seg uansett. Jeg barberer meg, men det er mest for at jeg selv føler meg bedre da, ikke med tanke på hva andre synes. Har hittil gått ganske bra, men sist jeg skulle gjøre det så jeg nesten ingenting, så ble litt sårt da jeg sikkert barberte ganske skeivt. Så får se hvordan jeg gjør det videre, om det blir speil eller hjelp fra samboer eller om jeg rett og slett lar det vokse. Tenker i hvertfall ikke på hva de på føden kan tenke, de har nok sett alt:-)
*gull ungen* FØDEKLAR!! Skrevet 3. oktober 2008 #8 Skrevet 3. oktober 2008 jeg pleier å barbere meg men nå er det vanskelig tar det i hist å pist!!hehe..første fødsel da lå jeg på sykhuset i mange uker å da tenkte jeg ikke på barbering..nå har jeg stussa litt noen uker før..men skal ikke det igjen..fikk nermest utskjelling når jordmor skulle sjekke åpninga for 1 uke siden..ser du barberer deg nedentil..ja sa jeg..ikke gjør det det er ikke bra sa hun..sto igjen der som et spørsmålstegn...det var usunt..det skulle være hår der nede...
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #9 Skrevet 3. oktober 2008 Hvis man tenker på blod, morkake, slim, svette, bæsj, tiss og alt annet en fødsel kan inneholde, så skulle jeg tro at hår var en rimelig uvesentlig ting for utdannet helsepersonell.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #10 Skrevet 3. oktober 2008 Akkurat det jeg tenker også + at jeg begynner å lure litt på hvor forberedt man er på en fødsel om man tenker at det viktigste er om man er barbert "pent" eller ikke
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #11 Skrevet 3. oktober 2008 Ville ikke barbert. Det stikker sånn når det vokser ut igjen og man får så lett utslett, og tro meg - det blir nok ubehag nedentil i dagene etter fødsel. Kan ikke huske at jeg ble barbert ved sying. Der er jo stort sett ikke hår der de syr (er jo litt mer på innsiden man revner/klippes). Men jeg har brukt en sånn hårklippemaskin som har trimmet hele dusken ned til 2-3 mm. Veldig behagelig og uten kløe og stikking. Ikke skjærer man seg heller. Men mannen kan jo også hjelpe om du absolutt vil ha høvel.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #12 Skrevet 3. oktober 2008 Tusen takk for at dere tok dere tid til å svare.. og jeg forstår jo nå at det er helt teit å tenke på hår osv før en fødsel. Hehehe.. så mange dumme ting en henger seg opp til. Noen tenkt på hvor lite "tidsriktig" det er å føde? Ikke missforstå.. men det meste med en fødsel er liksom blitt "feil" og helt tabu å snakke om. Jeg må le.. for fødsel er jo så naturlig og vakker =) Takk igjen for svar. Disse gravide hormonene.. hahaha.. godt noen klarer å få en inn på rett spor igjen. Ha en fin helg alle sammen,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå