Gå til innhold

Hjelp - hva sier sjefen tro?


Anbefalte innlegg

Skrevet

I går bestemte jeg meg for å sende en forespørsel på mail til sjefen - om eventuell lønnsforhøyelse. Jeg har jobbet som en tulling det siste året. I tillegg til min egen 100 % stilling, tok jeg over en annens stilling også når hun gikk ut i fødselspermisjon. Arbeidsmengden var enorm i en periode, men det har gått utrolig bra, selv om jeg har vært fryktelig sliten til tider.

 

Tror nok sjefen var bekymret for meg, for han spurte til stadighet om hvordan det gikk. Jeg en en sånn type som er veldig stolt og det skal mye til før jeg kryper til korset og klager min nød. Men nå bestemte jeg meg altså for å sende en høflig og saklig mail til sjefen. Han kjenner til min situasjon og vet at jeg er en pålitelig kollega som står på. Jeg er bare ikke typen til å "tigge" om lønnsforhøyelse. Jeg har en kollega som virkelig vet å snakke for seg og hun klarte å få lønnsforhøyelse, selv om hun ikke akkurat har verdens mest omfattende jobb. Hun er den som har gått mest opp i lønn av oss "vanlige" kontorrotter. Tror dere sjefen kveler meg etter denne mailen? Er litt skjelven nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg ikke. Har du vært saklig, så får du respekt uansett. Lykke til, dette greier du :)

Skrevet

Nå fikk jeg svar tilbake. Han skrev at han faktisk hadde planlagt en lønnsøkning på meg fra før, men at vi skulle snakke nærmere om det når han kom tilbake fra ferien som han reiser på i dag. Jippiii. Nå er jeg minst 20 kg lettere hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...