ღhælgelainnღ Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 I går bestemte jeg meg for å sende en forespørsel på mail til sjefen - om eventuell lønnsforhøyelse. Jeg har jobbet som en tulling det siste året. I tillegg til min egen 100 % stilling, tok jeg over en annens stilling også når hun gikk ut i fødselspermisjon. Arbeidsmengden var enorm i en periode, men det har gått utrolig bra, selv om jeg har vært fryktelig sliten til tider. Tror nok sjefen var bekymret for meg, for han spurte til stadighet om hvordan det gikk. Jeg en en sånn type som er veldig stolt og det skal mye til før jeg kryper til korset og klager min nød. Men nå bestemte jeg meg altså for å sende en høflig og saklig mail til sjefen. Han kjenner til min situasjon og vet at jeg er en pålitelig kollega som står på. Jeg er bare ikke typen til å "tigge" om lønnsforhøyelse. Jeg har en kollega som virkelig vet å snakke for seg og hun klarte å få lønnsforhøyelse, selv om hun ikke akkurat har verdens mest omfattende jobb. Hun er den som har gått mest opp i lønn av oss "vanlige" kontorrotter. Tror dere sjefen kveler meg etter denne mailen? Er litt skjelven nå...
skorpionfruen Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Det tror jeg ikke. Har du vært saklig, så får du respekt uansett. Lykke til, dette greier du
ღhælgelainnღ Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2008 Nå fikk jeg svar tilbake. Han skrev at han faktisk hadde planlagt en lønnsøkning på meg fra før, men at vi skulle snakke nærmere om det når han kom tilbake fra ferien som han reiser på i dag. Jippiii. Nå er jeg minst 20 kg lettere hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå