Gå til innhold

Gode råd mot urolige bein på kvelden/natta ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 18+3 på vei, og de siste kveldene når jeg har lagt meg har jeg begynt å få så urolige bein. Ligger å rykker til.

Dette ødelegger mye av nattesøvnen. og når jeg endelig har klart å sovne, så må jeg opp på do, og da er det på'n igjen.

Finnes det noen gode råd mot dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan hjelpe å ta tilskudd av magnesium har jeg hørt.

Skrevet

Jeg har en veninne som er plaget med urolige bein. mye kramper. Hun fikk tips om å knyte ulltråd rundt begge føttene, nede på anklene, akuratt som ein fotlenke. Dette hjalp henne. Min mormor bruker også dette, da hun også har smerter i føttene om natta.. Kan være verdt et forsøk?:)

Skrevet

Hmmm... skal prøve ulltråd i kveld og se om jeg får sovet litt bedre da.

Takk for svar.

Skrevet

Da jeg gikk med første mann, var dette et jævlig stort problem for meg. Prøvde ALT!! Jeg la meg som regel i 23-tiden, og lå våken til 2-3. Ble så lei at jeg gikk å satt meg i dusjen å dusjet de i KOKENDE vann helt til det sa stopp på varmtvannet. Gikk å la meg igjen, å da var jeg så varm og døsig at jeg sovna. Så sånn holdt jeg det gående i mange herrens uker. Er nå snart i uke 15 og har i de siste dagene begynt å kjenne det i bena. Regner med at det snart er en ny runde som står for tur.

En "tips", kall det hva du vil, det hjalp litt, og det er å ikke strekke ut. Det høres kanskje veldig feil ut, men når jeg strakk bena ut, gikk det enda kortere tid før de måtte strekkes ut igjen. Å da kunne jeg bli liggende i en evighet å bare strekke og strekke. Men hvis jeg lot de være, ble de roligere å da ble det merkelig nok bedre.

Tror ikke dette hjalp deg noe særlig, tror du må finne ut hva som er best for deg. Lykke til iallefall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...