Gå til innhold

Gode råd mot urolige bein på kvelden/natta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 18+3 på vei, og de siste kveldene når jeg har lagt meg har jeg begynt å få så urolige bein. Ligger å rykker til.

Dette ødelegger mye av nattesøvnen. og når jeg endelig har klart å sovne, så må jeg opp på do, og da er det på'n igjen.

Finnes det noen gode råd mot dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sleit med det i første svangerskap, og fikk kjerringråd om å knyte en ulltråd rundt anklene.... Høres helt sykt ut, men funka for meg, så det er kanskje verdt å prøve:)

Skrevet

har alltid hatt det, men bare innimellom. sist svangerskap kom det på slutten og jeg hadde det hver kveld. opp å gå, og litt masasje, og tøye ut leggene hjalp da.

denne gangen kom det omtrent samtidlig som jeg ble gravid, er i uke 16 og holder på å bli gaaaaaaaaal. flere ganger om dagen. blææ

har vurdert å prøve det kjerringrådet, men det høres jo så rart ut? at det skal fungere liksom?????!

Skrevet

Ja, ikke sant? Jeg lo jeg og, tror det var gamle farmor som sa jeg måtte gjøre det, men fant ut at jeg ikke akkurat hadde noe å tape på å prøve det:) Ikke stor investering akkurat:D

Følte meg som en dust der jeg gikk rundt med ulltrådene mine, men vips, så var nattesøvnen tilbake, så da fikk det være:)

Skrevet

sjekk jern lagere ditt..kanskje det er lavt... jeg har slitt med restlessleggs i noen år nå, kjempe vondt, jeg tar jern tab. annen hver mnd.

Skrevet

Skal prøve ulltråd i kveld:)

Tror jernlageret mitt skal være greit, er ikke så lenge siden jeg tok blodprøver og sjekket det.

Skrevet

Det har jeg hele tiden og det heter "restless legs syndrome".

Det som hjelper meg mest er å legge seg før man blir altfor trøtt.

Jeg blir værre de dagene jeg trener, men det hjelper å tøye ut. Er det ille står jeg opp i et kvarters tid og håper det er borte neste gang jeg prøver å legge meg. En kveldstur kan kanskje gjøre deg litt trøttere så du sovner fortere. Det fins også medisiner men de skal man vel holde seg langt unna som gravid.

Det er ekstra slitsomt når man er gravid for man vokner så ofte i løpet av natten. Lykke til.

Gjest Sauen er på tjukka igjen=)
Skrevet

Jeg har slitt med dette i mange år, og funnet ut noen ting som hjelper:

-Peppermyntegele' fra Body Shop. Smører på et tjukt lag før jeg legger meg

-Ulltråd rundt beina

-Strekke ut leggene, bøye og tøye

Ellers er det ikke mye som hjelper for meg, så etter graviditeten skal jeg gå til legen og få meg noen medisiner, for jeg sliter virkelig!

Skrevet

Kjøp peppermynte te på apoteket og slutt med koffeinholdige drikker..

Funka helt knall på meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...