Gå til innhold

Magnus og Bertine har komt :)


Gjest

Anbefalte innlegg

Lenge siden eg har vore her no, og det er fordi Magnus og Bertine plutselig bestemte seg for å komme 14. september... Hadde termin 17. oktober i utg.punktet. Visste egentlig at dei kom til å komme før, men ikkje så tidlig... :) Men det har gått bra og vi er no heime. Skal ikkje legge skjul på at det er knalltøft... Har aldri vore så sliten før i heile mitt liv! Sover minimalt både eg og samboeren... Men vi har to små nydelige gull som vi er veldig stolte av, så sånn sett er det verdt det... :)

 

Heile fødselen vart en ganske kaotisk seanse... Dagen starta med at eg kjente sterke menssmerter kl 05.30 om morningen... Utover morningen vart dei litt vondare og meir regelmessige. Ringte til slutt føden, og fikk beskjed om å komme inn for en sjekk.

Jordmora kobla meg til for å sjekke sammentrekninger og hjertelyd, og hadde lagt merke til at det var ganske tette og bra sterke sammentrekninger... Nåke ho heilt ikkje skjønte fordi eg såg ut til å ha det så bra! Var ute på toalettet en tur, og da eg hadde lagt meg til rette på senga igjen, så gikk plutselig vatnet... Og eg fikk latterkrampe... Hehe..

 

Legen kom, og det vart bestemt at eg skulle da KS om en time... Så fant han ut at han skulle sjekke om eg hadde åpning - sånn for sikkerhets skyld... Og det hadde eg... På 6 cm! Da sa berre legen: "Keisersnitt om 20 minutt!!"

 

Det bar rett ned på kirurgen og rett inn på operasjon... Huff... Rakk ikkje å verken glede eller grue meg... Alt gikk så fort!

Dei forsøkte å legge spinalbedøvelse, men det gikk ikkje... Så ville legen sjekke åpningen igjen, og den var blitt større... Så da sa han berre; "Få ho til å sove!"

Så vart det narkose på meg... Våkna etterpå og skjønte ingenting... Husker ikkje masse av første timane...

 

Har slitt med lav blodprosent etter KS, tygger jern til den store gullmedaljen!

Er veldig trøtt og sliten, og har hatt mine runder med svimmelhet, kvalme og hjertebank... Ubehagelig... Men trøster meg med mine to små gull, som eg er så ufattelig glad i! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med dine to små, og formen blir vel bedre etterhvert skal du se!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...