Gå til innhold

Er jeg rassist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg er kjempe bekymret fordi det skal bygges asylmottak her?

Bygda er liten, og antall plasser på asylmotaket er skyhøyt i forhold til størrelsen på stedet syns jeg. Burde det ikke være et krav til at disse nye kommunene som skal få asylmottak bør være rustet til å ta i mot dem? En ting er at det skal bygges et mottak, men størrelsen på mottaket bør vel stå i stil med størrelsen på hvor mottaket ligger?

Det er ikke det at jeg mener asylsøkere i seg selv er noe fælt som vi ikke vil ha er. Men det er vel ikke urimelig å hevde at mange asylsøkere kommer i fra situasjoner vi ikke helt kan sette seg inn i, at de trenger psykiatrisk hjelp når de kommer hit, og at det er uasansylig at en så liten kommune har kapasitet til å ta seg av alle.

Syns det virker korttenkt, og at kommunen mest er opptatt av pengene de mottar. Og ikke de som allerede bor her, og forsåvidt asylsøkerene selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke du er det. Og det er jo helt sant, at mange asylsøkere kommer fra land der de har opplevd ting vi ikke kan forestille oss.

Ble litt kjent med en mann en gang, vet ikke hvor han kom fra, var mørkhudet, og han kom rett fra krig. Han hadde fortsatt kuler i foten etter å ha blitt skutt.

Han var jo kjempegrei da, men man vet jo ikke hvordan de er psykisk.

Uff, nå får jeg vel pepper så det holder tenker jeg.

Skrevet

*Prøver å ikke kommentere overskriften* Så så fristende

Skrevet

Ikke rasist, men prøv å sette fokuset litt annerledes...

Skrevet

Hehe, jeg ser den selv.

HI

Skrevet

Du er nok ikke rasist. Heller skeptisk,som de fleste nordmenn er i forhold til nye kulturer. Men så mye som vi ser å hører i dag er det da lov å være litt "forsiktig"

:)

Skrevet

Det er jo ikke fremmede kulturer jeg er skremt av. Det er enkletmennesker med traumer som bekymrer meg, og hvilke utfall disse traumene kan få når personen kommer til et sted som ikke kan hjelpe ham/hene

HI

Skrevet

Men hvis det ikke er fremmede kulturer du snakker om vet jeg ikke helt hva du mener . Om du er "redd" folk med psykiske lidelser kalles det ikke rasist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...