Gå til innhold

Tips for kalendergaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

I og med at jeg har termin i førsten av desember, tenkte jeg at jeg må ordne ferdig noen kalendergaver til ungene allerede nå. Disse samleposene er det jo bare dritt i.. Noen med gode ideer her? Fint med noe som kan bestilles på nett;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor gamle er barna dine?:)

Skrevet

Spørs jo på alder og kjønn da.

Har selv en gutt på 6 år og har kjøpt inn en del poser med Gormiti (20 kr posen), Pokemon kort og ting til penalhuset hans.

Blyantspisser som er formet som et fly, viskelær penn og andre diverse ting.

Regner med å fylle på med Donald blad hver mendag.

Ikke noe dyre ting. Donald er faktisk det dyreste han får i kalenderen.

Skrevet

Jeg liker å handle kalendergaver på panduro jeg. Så kan vi lage julegaver og julekort av det hun får i kaldenderen sin. Fine ark, penner, tusjer, klistremerker osv. Mi er lita enda da, så i fjor fikk hun leire, tusjer til å tegne på tøy med, små rosinesker, neon godtebiter i helgene, små bøker, store perler osv. Tror i alle fall hun skal få ny leire i år....den fra i fjor er mer som en farge og begynner å bli ganske hard;)

Skrevet

Opplevelser :) Få med far som enten er hjemme med baby eller tar med ungene ut. Kanskje en dag kan det være en tur i basseng eller kino eller noe. En dag kan dere bake boller, dagen etter ut og hente juletre. Første søndag i advent (vet ikke når den er jeg), så kan det være 4 lys inni, bilde av dere og decubage. Så kan dere lime bildene på lysene, blir spesielle adventslys. Vanskelig å si på formen din også, og usikkert når du føder, men noen tips....

Skrevet

- rosineske

- vanter

- leke tatoo

- blad

- mio pastilleske (sukkerfri)

Skrevet

Tak for svar. Guttane er 4, 8 og 12. Noen fine tips her.

Skrevet

På nille har dem små biler til 19 kr til han minste, og en del annet småtteri, kjøpte liten kjevle, stor spade og div til gutten min.

Skrevet

Hei!

Jeg er for opplevelser også i kalender. Eks. Pakke inn nisselue når det er nissefest i barnehage, pakke inn fuglemat og sammen gå ut å henge det opp i et tre, pakke inn en liten kjevle eller en pepperkakeform den dagen man skal bake pepperkaker, teaterbilletter, kinobilletter...

Jeg har av og til avtalt med venner som også har barn om felles opplevelser. Morsomt å skrive små lapper hvor det står at i dag skal vi på snekker Andersen sammen med ..........eller i dag skal vi besøke.....

Skrevet

Jeg er også igang med adventskalendere. Vi er faddere til et par stykker og lager kalendere til dem istedenfor julegave : ) I år får han eldste som snart blir 6 år legokalender - kjøpte en pakke med legohelikopter som vi har delt opp i 24 deler - med bruksanvisning underveis - på julaften blir helikopteret helt ferdig:) Vet det blir suksess. Blir fort mye småting som bare flyter rundt av kalenderting og uansett kommer man stort sett opp i minst 200 kroner for hjemmelaget kalender -så vi kjøper heller en stor pakke med altså feks lego og deler den opp. I fjor fikk han og søsknene duplo - og det var også suksess på for alle tre. Søstera på 4 får i år Hello Kitty og prinsessekalender : ) : ) Garantert suksess det også - har billige strikker,klemmer og strykemerker til klær på hennes og Mauritz - hver av dem kan deles opp på flere dager.I tillegg funnet andre Hello Kitty og prinsesseting. Dattera vår på halvannet år får LIttle people i kalenderen sin. Fant ei julekrybbe på salg med 17 deler så mangler nå kun 7 - men da blir det gjerne noen rosinesker og kanskje noen bøker som vi venter på fra bokklubben.Neste år blir det nok duplokalender på henne også : )Eneste vi mangler til da er minstebroren til de to første overfor her - han er tre år. Hadde de ikke hatt så mye duplo nå så hadde det nok blitt det. Men vurderer nå å kjøpe en stor pakke småbiler og fordele på mange av dagene og kanskje noen små lekekatter - for det liker han kjempegodt :)

Skrevet

Jeg kjøper også lego-esker! Prøver å styre unna snop og sånt.. Kjekt å gi "fornuftige" presanger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...