Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Viser symtomene seg alltid i nyfødt alder,eller kan det komme senere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kommer helt ann på hvor hardt rammet barnet er.

vår gutt hadde ingen favoritt stilling eller lå i en bue, hos han ble det oppdaget når han var 5 mnd, han hadde sin første behandling i forrige uke, å skal ha ny igjen om 1 mnd.

ser du noen symptomer på barnet ditt?

hvor gammel er hun/han?

Skrevet

Hun er 3 mnd prematur,så hun er 9 mnd korrigert.

Hun har hatt favorittstilling,men ikke nå lenger.

Har i det siste våknet plutselig skrikende.

Sov før hele natta.

Går litt i bue når jeg holder henne.

Ville ikke ligge til brystet.

Har vært hos kiropraktor tidligere,men syntes ikke hun var noe flink,og ikke sa hun særligt om ting heller.

Vi går til fysioterapaut,som og synes jenta mi er stiv i nakken.

Tenkte å prøve en annen kiropraktor.

Skrevet

oppsøk manuellterapeut.... hvor i norge holder du til?

Skrevet

min er forresten 2 mnd prematur og keisersnitt født

Skrevet

Hei, hvor i Norge er du? Kan anbefale to manuell/fysioterapeut. Jeg har 2 KISS/KIDD barn. Den ene var prematur. Ute Imhof i Oslo og Bjørn Helgar på Fjellhamar. De er kjempeflinke. Har også gått på behandling i Østfold.

Mine begynte med symptomer ved 2 mnds alder. Størstemann brukte lang tid med å begynne å krabbe og gå. Først da hun var 18 mnd begynte hun å gå. Og minsten har gått på behandling for KISS og nå kroppskontaktterapi. Pga smerter hun har hatt ifm KISS liker hun ikke nærhet og kaver og stresser, gulper, osv. Men etter en ukes behandling har jeg nå en ny unge.

Symptomene begge har hatt er Bananform, bøyer seg veldig bakover, gnisset av håret øverst på hodet. Smerter, sover nesten ingenting, skriker i søvne, gulper, gulper og gulper... grusomt. Er aldri tilfreds...

Send meg PM hvis du lurer på noe.

Lykke til!!

Skrevet

vi også går til bjørn helgar på fjellhamar. var der i dag faktisk=) kan virkelig annbefale han. men tror nok ikke min er av den værste typen da. han hadde liggi i klem i magen så han hadde stiv nakke. mmen selv om nakken var litt stiv har han alltid klrt å ha hodet begge veier av seg selv da han sover, er våken osv. men har jo sett han liker den ene siden litt bedre. passer veldig på at han ikke blir skjev hvertfall.

han lå litt buet i kroppen og klarte ikke ha hodet rett. han tittet alltid med hodet på skakke. han kaver mye og er mye urolig. sover dårlig på dagen, men han sover hele natten faktisk=) ammingen er vanskelig å få til. han gulper også mye. jeg merket det fra dag en.

men da vi var hod bjørn gjorde han noe merkelige greier med nakken. så ikke særlig bra ug men det funka. da jeg kom hjem og l han ned lå han rett som en strek=) merkelige greier. men ammingen går ikke og han er fortsatt urolig og sånn.

det jeg har funnet ut nå er at om han får sove på magen eller på siden på dagtid sover han som en stein. så jeg legger han på magen og da sover han flere timer. deilig=) for sånn som det har vært så har jeg vært heldig hvis han sov et kvarter. men om natten sover han på ryggen da.

vi var jo hos bjørn igjen i dag. han sa at nakken var fin nå. men det merket jeg jo stooor forskjell på med en gang vi hadde vært der sist. så spørs det da om han vil slutte med denne kavingen og gulpingen og sånn.

han ligger ihvertfall normalt nå, og sover på dagen hvis han får ligge på magen. og om natten aover han uansett. han har aldri skriki pga dette. han er veldig snill. det har vel vært mere at han bare er mye urolig og på en måte "klager". syntes det er helt utrolig at han aaaldri skriker. men han har kanskje ikke hatt så vondt som flere kan få. men det var litt stivhet i nakken som gjorde at han alikevel ikke hadde det helt bra. vi skal tilbake om 4 uker nå. spent på hvordan det går fremover. skulle bare ønske han fant roen snart også, og ikke kavet sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...