Miniina Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 Da jeg leverte mine barn på 2 og 5 år i barnehagen i morges så jeg at de i barnehagen hadde hengt opp en plakat på et skap nede ved gulvet med små magneter. Sånne som store barn kan leke med som er på str med en øredobb. Denne avdeligen har barn helt ned til 1 år. Jeg tok med meg magneten og gav til pedagogisk leder og sa at det var flere på skapet og at de burde vel ikke være der... Hun sier bare: å var de langt nede. Så da min mann skulle hente barna hadde hun enda ikke fjernet magnetene!!!! Det har jo vært masse i media om hvor farlig magneter er for små barn, er ikke dette helt uaksetabelt???!!!!!
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 Hm..har ikke fått med meg at det har vært "masse i media" om dette. Reagerte mest på at de små kan sette de i halsen jeg, og sånn sett enig med deg.
Miniina Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2008 Hvis barnet svelger flere kan det skade indre organer.
Skravlefruen med huleboer Skrevet 2. oktober 2008 #4 Skrevet 2. oktober 2008 Jo, det har vært endel i media ang magneter. Fordi de kan feste seg sammen på forskjellige steder i tarmen, slik at det faktisk kan stenge av tarmen og i aller verste fall sitte så godt fast at de ikke kommer ut av seg selv - og dette er jo i tillegg til kvelningsfare. Syntes det er litt drøyt at de ikke tok dem vekk etter å ha fått beskjed om slikt - da velger de å ta en sjanse - som absolutt ikke er verdt å ta!
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 2. oktober 2008 #5 Skrevet 2. oktober 2008 Ja og hvis de fastner mot hverandre kan de gnage hull på tarmene=(
Miniina Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg tror det er fjerde gangen jeg plukker opp småting fra gulvet. Problemet er at det er en avd for barn fra 1 til 6 år, men skal de ha en slik avd må de jo også passe på at de store barna er adskilt fra de små når de får leke med "småleker".
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 2. oktober 2008 #7 Skrevet 2. oktober 2008 Sånn som det er på barnehagen til jentene mine, der er perler, lego og andre små ting på egne rom. Langt fra de aller minste sin rekkevidde.
hysterika Skrevet 2. oktober 2008 #8 Skrevet 2. oktober 2008 Du må ta det opp en gang til. Det skal ikke være sånn. Har du prøvd å ta det opp med foreldrerepresentanten i samarbeidsutvalget?
Miniina Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg har sagt ifra til leder i barnehagen og hun var helt enig med meg. Regnet med at hun tok tak i det, men vet jo ikke.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 2. oktober 2008 #10 Skrevet 2. oktober 2008 hmm, rart. De burdte jo ha tatt bort de magnetene med en eneste gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå